חיפושים בבנימין אחר בן 14: יצא לרעות צאן והעדר שב בלעדיו

רועה הצאן בן ה-14, תושב ירושלים, יצא ב-06:00 בבוקר עם עדר - שחזר בצהרים למאחז 'מלאכי השלום' בלעדיו • נבדק חשד לאירוע ביטחוני או לאירוע בטיחותי - כגון נפילה לבור או התייבשות • השב"כ, כוחות צה"ל, משטרה ומאות מתנדבים מחפשים אחריו • הוטל כתר על דומא ואל־מועייר
חיים טוויל
ד' ניסן התשפ"ד / 12.04.2024 14:53

באזור בנימין נערכים בשעות האחרונות חיפושים אחר בנימין אחימאיר, רועה צאן יהודי בן 14, תושב ירושלים,  שנעדר משעות הבוקר.

על פי הדיווח, רועה הצאן יצא בשעה שש בבוקר למרעה אך מספר שעות לאחר מכן, בסביבות השעה 13:00, העדר אותו רעה חזר בלעדיו למאחז ‘מלאכי השלום’.

הנער הוא תושב ירושלים, תלמיד כיתה ט’ בישיבה תיכונית בתחום המועצה האזורית מטה בנימין.

תיאורו: מבנה גוף מלא, שיער בהיר מתולתל, לבש חולצה כחולה. כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש לפנות למוקד 100 של משטרת ישראל או לתחנת משטרת בנימין בטל׳ 029706444.

מאות אנשים מהאזור הוקפצו לחפש אחריו. גם כוחות צה”ל מסיירים באזור מחשש לאירוע פח”ע או לאירוע בטיחותי כגון נפילה לבור או התייבשות.

מדובר בתא שטח גדול מאוד, רווי בורות ומכשולים, ובצמידות למאהלים בדואיים שכבר תקפו בעבר רועי צאן יהודים.  כוחות צה”ל סורקים בכפרים באזור. הוטל כתר על דומא ואל־מועייר.

בחיפושים משתתפים לוחמי צה”ל ומג”ב, גששים, יחידה 636, כוחות מיוחדים, בסיוע איסוף אווירי. מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה לירון ביטון,  מנהל את החיפושים.

גם השב”כ מעורב בחיפושים.

ממועצה אזורית בנימין נמסר כי אין צורך במתנדבים נוספים.

ההערכה הראשונית היא שככל הנראה הנער – שהטלפון הנייד שלו אינו זמין, נפגע במהלך המרעה או נפל לבור. בשלב זה של האירוע אין אינדיקציה ודאית לאירוע על רקע ביטחוני.

עם זאת כוחות הביטחון בודקים את כל התרחישים.

חנה, אחותו של בנימין, סיפרה לגלצ: “אנחנו מאמינים שיהיו בשורות טובות, זה אזור שהוא מכיר. הוא ילד טוב, ילד טבע שכל היום מטפל בכבשים ולא עושה שטויות, זה אף פעם לא קרה שהוא נעלם ככה”.

תושבי החווה טוענים כי רק בשבוע שעבר דיווחו במערכת הביטחון לתושבים כי שלוש חוליות מחבלים מהאזור נעצרו לאחר שתכננו לבצע חטיפה או רצח של רועי צאן מהחווה.

שתיים מחוליות המחבלים שנתפסו הינם מהכפר אל מועייר הסמוך והשלישית מכפר מאלכ שליד כוכב השחר. האחרונה שבהן ככל הנראה נתפסה אך לפני מספר שבועות, לאחר שתכננה פיגוע חטיפה.

“למרות ההתרעות הקונקרטיות ותפיסת החוליות שתכננו לבצע פיגוע בחווה, מסרבים בצה”ל כבר שעה ארוכה לבצע חסימות ובידוקים ביציאות מהכפרים באזור ומונעים מתושבים שהוקפצו למקום לבצע בידוקים בעצמם”, אמרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות