ביה”ד בארגנטינה פסק: איראן וחיזבאללה ביצעו הפיגועים בבואנוס איירס

יותר מ-30 שנה אחרי: בית הדין הפדרלי בארגנטינה קרא לממשלה להגיש תלונה נגד איראן בבית הדין הבינלאומי, בגין מתקפות הטרור על שגרירות ישראל ובניין הקהילה היהודית בבירה • הפיגועים הוגדרו כ"פשע נגד האנושות", עליו לא חל חוק ההתיישנות
חרדים 10
ד' ניסן התשפ"ד / 12.04.2024 11:17

בית המשפט הפדרלי הפלילי בארגנטינה פסק אתמול (חמישי), כי איראן וחיזבאללה הם שעומדים מאחורי הפיגועים בשגרירות ישראל ובבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס בשנים 1992 ו-1994.

בשני הפיגועים – שבוצעו באמצעות מחבל מתאבד ומכונית תופת – נרצחו יותר מ-100 בני אדם, רבים מהם אזרחי ישראל וחברי הקהילה היהודית בארגנטינה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, בית המשפט פסק כי שני הפשעים יחשבו כ”פשעים נגד האנושות”, החלטה המאפשרת את המשך ההליכים המשפטיים נגד מבצעי המתקפות, משום שחוק ההתיישנות לא חל על פשעים אלו.

השופטים החליטו כי שתי המתקפות תוכננו על ידי איראן וביצעו על ידי חיזבאללה, אותו הגדירו השופטים כ”כלי לביצוע פעולות טרור”.

השופטים קראו לממשלה להגיש תלונה רשמית נגד איראן בבית הדין הבינלאומי.

במתקפה על שגרירות ישראל בשנת 1992 נרצחו 29 בני אדם, מתוכם 4 אזרחי מדינת ישראל ועוד 4 נשים יהודיות. 229 בני אדם נפצעו והמבנה בו נמצאה השגרירות נהרס לגמרי.

בפיגוע שהתרחש במרכז הקהילה היהודית בשנת 1994 נרצחו 85 בני אדם ונפצעו 330.

על אף שחיזבאללה מעולם לא לקח אחריות על הפיגועים, גם המודיעין הישראלי וגם הארגנטיני מצאו קשרים של ארגון הטרור לשני הפיגועים, שבוצעו ככל הנראה כנקמה על פעולות צה”ל נגד חיזבאללה בלבנון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות