הפרשן הצבאי: ‘נכון להזכיר, איראן חטפה מכות מאיתנו גם על אדמתה’

הפרשן הצבאי יוסי יהושוע מזכיר, על רקע האיומים על תקיפה איראנית בישראל - כי ישראל תקפה מספר פעמים על אדמת איראן • מזכיר המדינה האמריקני התלונן בפני השר יואב גלנט: הייתם צריכים לעדכן אותנו לפני חיסול הבכיר האיראני
חרדים 10
ד' ניסן התשפ"ד / 12.04.2024 10:31

הפרשן הצבאי יוסי יהושוע מתייחס הבוקר (שישי) לאיומים של איראן לתקוף בישראל ומזכיר כי לא אחת חטפה איראן מתקפות מצד ישראל – גם על אדמתה.

“נכון להזכיר שלפי פרסומים זרים האיראנים חטפו מכות מישראל לא רק בסוריה אלא גם על אדמתם שכללו חיסולי מדענים ומתקפות סייבר”, מזכיר יהושוע את היכולות של ישראל לתקוף גם באיראן.

הוא הוסיף והזכיר תקיפת מאות כטב”מים באיראן שיוחסה לישראל: “תקיפה משמעותית נרחבת בוצעה לפני שנתיים בליל 14 בפברואר 2022, בבסיס המל”טים ההתקפיים שבעיר כרמאנשאה במערב איראן.

“לפי הפרסומים התבצעו שלושה סבבי תקיפה באמצעות כטב”מים שהשמידו מאות כטב”מים איראנים חדשים המיועדים לטווח רחוק”.

לפי דיווח בעיתון ‘הוושינגטון פוסט’, מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, התלונן בפני שר הביטחון יואב גלנט – על כך שישראל הייתה צריכה לתאם מראש, טרם יציאתה למבצע החיסול של הבכיר האיראני בדמשק.

לדברי אוסטין, התגובה האיראנית עלולה “לסכן חיילים אמריקנים”.

בעיתון נטען, כי בכירים בפנטגון אמרו שאם היה מתקבל עדכון מראש – הדבר היה מאפשר להגביר את ההגנה על אנשי צבא וממשל באזור – ולמקם נכסים, כולל ספינות מלחמה, עם מערכות הגנה מפני טילים על הסיפון, באופן כזה שיוכל לסייע בהגנה הן על ישראל, והן על כוחות ארצות הברית מפני תגובה איראנית אפשרית.

לפי דווח הבוקר בעיתון ‘הוול סטריט ג’ורנל’, ישראל נערכת למתקפה ישירה מאיראן על דרום או צפון ישראל, כבר ב-24 עד 48 השעות הקרובות. מנגד, גורם שתודרך על ידי ההנהגה האיראנית, אמר כי בעוד התוכניות לתקוף נדונות, לא התקבלה החלטה סופית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות