בג”צ דורש תשובה מהיועמ”שית: מדוע ח”כ איימן עודה לא נחקר?

ארגון לביא עתר לבג"צ לאחר שכל פניותיו למערכת אכיפת החוק לא נענו: מדוע לא נחקר ח"כ איימן עודה שהפריע לשוטרים במילוי תפקידם - שעה שעצרו מפגינה שהתפרעה • השופטת הורתה ליועמ"שית, לפרקליטות ולמשטרה להשיב באופן מנומק ומסודר
חרדים 10
ד' ניסן התשפ"ד / 11.04.2024 21:54

שופטת בית המשפט העליון גילה כנפי שטייניץ הורתה ליועצת המשפטית לממשלה, למשטרה ולפרקליטות להשיב – מדוע לא נפתחה חקירה נגד חבר הכנסת איימן עודה, בחשד להפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

המדובר הוא בעתירה שהוגשה מטעם ארגון ‘לביא’, לאחר שבמהלך הפגנה לפני שמונה חודשים, הפריע חבר הכנסת לשוטרים לעצור מפגינה שהתפרעה במקום.

בעתירה נטען כי עודה משך את המפגינה מידי השוטרים, מילט אותה מהמקום ומנע מהם לבצע את תפקידם ולשמור על הסדר.

בעתירתם פרטו ‘לביא’ בפני שופטי בג”ץ: “מעשים אלה, לו היה אזרח מן השורה מבצע אותם, עולים לכאורה כדי עבירה של הכשלת שוטר במילוי תפקיד”.

בנוסף, על פי הארגון, נציגיהם פנו במשך חודשים למשרד היועצת המשפטית לממשלה, לפרקליטות המדינה ולמחלקת החקירות של משטרת ישראל בבקשה לקבל תשובות בנושא –  אך אלה התעלמו מהם לחלוטין.

בסיום הדיון בנושא קבעה השופטת גילה כנפי שטייניץ כי על המשטרה לספק תשובות רשמיות לשאלות החריגות שעלו בדיון, וכי על המשטרה, היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה לספק תשובות עד ליום ה-20.5.2024.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות