פיקוד העורף: היערכו לנקמה איראנית, בלי לייצר בהלה

בממשל האמריקני מעריכים שהתגובה האיראנית לחיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק לא צפויה להיות "במתווה השגרתי" • דובר צה"ל: "אין שינוי בהנחיות, מוכנים בהגנה ובהתקפה עם השותפות האסטרטגיות שלנו"
חרדים 10
ד' ניסן התשפ"ד / 11.04.2024 21:36

הכתב מיכאל שמש פירסם במהדורת החדשות של ‘כאן 11’ כי פיקוד העורף הורה ביממה האחרונה (חמישי) לראשי רשויות להיערך לאפשרות של תגובה איראנית לחיסול הבכירים בסוריה בימים הקרובים. הפיקוד ביקש מהרשויות להיערך בשקט, בלי לייצר בהלה בציבור. ההיערכות נוגעת בעיקר לאמצעי זהירות שנוגעים לתחומי העירייה ומקלטים ציבוריים. בפיקוד העורף מבהירים שאין שינוי בהנחיות לאזרחים בשלב זה.

קבינט המלחמה דן באפשרות של תקיפה איראנית בימים הקרובים וההיערכות אליה. בממשל האמריקני מעריכים שהתגובה האיראנית לחיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק לא צפויה להיות “במתווה השגרתי”. האמריקנים עוד לא יודעים אם התקבלה החלטה של המנהיג העליון חמינאי לירות טילים מאיראן ישירות לעבר ישראל. לפי הערכות בצבא האמריקני, בטהראן נערכים לנקום בטווח הזמן המיידי, עם סיום חודש רמדאן, בין אם בתגובה ישירה או באמצעות שלוחיה באזור.

הדברים שאמר אמש נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן, לפיהם “התחייבותינו לביטחון ישראל מול איומי איראן היא חזקה ואיתנה”, נועדו להרתיע את איראן מנקמה. בימים האחרונים גבר שיתוף הפעולה המודיעיני הישראלי-אמריקני בסוגייה ומפקד פיקוד המרכז של הצבא האמריקני, הגנרל מייקל קורילה, הגיע לפגישות בישראל עם בכירי מערכת הביטחון.

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, אמר הערב בהצהרה לציבור כי אין שינוי בהנחיות, אך יש “לשמור על ערנות”. לדבריו, “אנחנו מוכנים בהגנה ובהתקפה עם השותפות האסטרטגיות שלנו. בחודשים האחרונים שיפרנו את יכולות ההתקפה ונדע לפעול איפה שנדרש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות