צפו: אחותו של ריף הרוש הי”ד לא הופתעה למצוא את ‘אדרבה’ בכיסו

אחות של סמל ריף הרוש לא הופתעה למצוא את התפילה בכיסו: "זו המשימה שלי וזה מה שאני צריכה לעשות" • אביו הסביר בריאיון איך הגיע הפתק עם תפילת רבי אלימלך מליז'נסק לכיס של בנו הקיבוצניק - והבטיח: "אקדיש הכול כדי להגשים את משאלת הלב הזו שלו"
חרדים 10
ג' ניסן התשפ"ד / 11.04.2024 20:27

אביו ואחותו של סמל ריף הרוש הי”ד, שנפל בעזה ובכיס שלו נמצא פתק עם תפילת “אדרבה” של רבי אלימלך מליז’נסק, סיפרו בריאיון לאילה חסון ב’כאן חדשות’, כי לא הופתעו מכך.

“נכנסתי לחדר שלו, חיפשתי ללבוש סווצ’ר שלו”, שיחזרה זואי, אחותו. “מצאתי באחד הכיסים את הפתק. זה ריגש אותי ולא הפתיע אותי. מאז הוא צמוד אצלי. זה ריף, באותו יום אמרתי שזו המשימה שלי מריף וזה מה שאני צריכה להעביר. ככה הוא התנהל כלפי אחרים והיה רוצה שאחרים יסתכלו. הוא תמיד ראה את האחר”.

אבי, אביו, הסביר איך הפתק הגיע לבנו הקיבוצניק החילוני מרמת דוד: “המכינה שלו ביקרה בטבריה, רב שהם נפגשו איתו הביא לו את הפתק והוא שמר אותו והסתובב איתו כמעט שנה”.

לדבריו, הפילוג בעם הדאיג את בנו רבות. “אנחנו לא משפחה דתית. ריף האמין באלוהים. אבל הוא התחבר אליו בעיקר כי הוא פשוט חשב שזה מתאים לתקופה”, אמר. “הוא התגייס חודשיים לפני 7 באוקטובר. הוא לא הבין איך יכול להיות שאנחנו, כעם אחד, מתנהגים כך. ואז, ב-7 באוקטובר, זה אפילו צרם לו יותר”.

האב השכול הבטיח: “ריף היה אמנם בן 20, אבל עם מהות ועומק של אדם בן 80. כולם מסתכלים, הוא היה רואה. אקדיש הכול כדי להגשים את משאלת הלב הזו שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות