ש”ס מתנערת מדברי ארבל: עמדתנו מוצגת רק בכלים הרשמיים שלנו

במפלגת ש"ס התייחסו לראיון של השר משה ארבל כי מי "שבוטל מעמדם והם ברי גיוס חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל" - והבהירו: "נושא חוק הגיוס ומעמדם של בני הישיבות הקדושות, מופקד אך ורק בידי מועצת חכמי התורה. נציגי התנועה הונחו שלא להתבטא בנושא כלל"
אריה ריבקינד
ג' ניסן התשפ"ד / 11.04.2024 15:02

המבוכה של אריה דרעי: מפלגת ש”ס פרסמה בצהרים (חמישי) הודעה חריגה, בתגובה לדבריו של שר הפנים משה ארבל – כי אין אפשרות מוסרית שלא לגייס את מי שוועד הישיבות ביטל את מעמד “תורתו אומנותו”.

ללקוחות חדשים: הלוואת חג מיוחדת – 30,000 שקלים ללא ריבית

בהודעת ש”ס הובהר: “נושא חוק הגיוס ומעמדם של בני הישיבות הקדושות, מופקד אך ורק בידי מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שליט”א ומנוהל על ידי יו”ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגו למו”מ הרב אריאל אטיאס”.

במפלגה התנערו מדברי ארבל וציינו כי חברי הכנסת הונחו שלא להתבטא בנושא חוק הגיוס. “נציגי התנועה הונחו שלא להתבטא בנושא כלל. עמדתה של ש”ס מוצגת אך ורק בכלים הרשמיים של תנועת ש”ס”.

 

שר הפנים התייחס בפודקאסט של ‘תנועת הרבעון הרביעי’ שפורסם אתמול לסערת חוק הגיוס ואמר: “כהנהגה חרדית שצריכה להיות אמיצה, צריך לבוא ולומר – אותם אנשים שבוטל מעמדם והם ברי גיוס חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל, אין בכלל שאלה”.

לדבריו, “המציאות אחרי 7 באוקטובר היא שהציבור החרדי צריך להבין ולהפנים שאין אפשרות מוסרית להמשיך ככה. בשנה יש 1500 בני גיוס, הם חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל. בנוסף אליהם יש לא מעט מוסדות שמוגדרים נוער נושר. כל המוסדות הללו – אין הצדקה בעולם שמי שבהגדרה תורתם לא אומנותם, לא יהיו חלק מהצבא”.

ח”כ אביגדור ליברמן קפץ על המציאה וצייץ: “אני מברך על דבריו החשובים של השר משה ארבל, שאמר שהאירועים בשבעה באוקטובר לימדו אותו כי הגיע הזמן לפתוח דף חדש בחברה החרדית, ובמיוחד בנושא הגיוס לצה”ל. למען נצח ישראל הפתרון היחיד הוא גיוס לכולם בגיל 18 – יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ׳רקסים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות