צה”ל ושב”כ חיסלו ברפיח פעיל כספים מרכזי בחמאס • עדכונים

פעילים צו 9 חסמו סיוע • צה"ל הבהיר: "מעל 500 משאיות כל יום" • דווחים בעזה: חמישה הרוגים בתקיפת כטב"ם סמוך לרפיח • צה"ל פועל לראשונה במחנה נוסייראת • שישה מבוקשים נעצרו בידי כוחות הביטחון ביו"ש • פעילים חסמו את מעבר ניצנה לסיוע לרצועה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ג' ניסן התשפ"ד / 11.04.2024 13:30
היום ה-188 למלחמה I עדכונים שוטפים:

16:01 – גורם ישראלי המעורה במשא ומתן: מקווים לקבל תשובה מחמאס ב-24 השעות הקרובות

15:55 – חוסל מחבל ששימש כפעיל כספים של חמאס ברפיח

צה”ל ושב”כ חיסלו את המחבל נאצר יעקוב ג׳אבר נצר, שכחלק מפעילותו בזרוע הצבאית עסק במימון מרכזי של הפעילות הצבאית של חמאס ברפיח.

במהלך חודש דצמבר האחרון העביר ג’אבר נצר מאות אלפי דולרים לטובת פעילות צבאית.

בתוך כך, לוחמי צה”ל בפיקוד החטיבה הצפונית באוגדת עזה פעלו בימים האחרונים בפעילות ממוקדת במרחב שג’עייה שבצפון הרצועה, חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות טרור רבות.

באחת הפעילויות, הלוחמים פשטו על מוצב ששימש את מחבלי ארגון הטרור חמאס לאימונים. לאחר פשיטת הכוחות על המוצב, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המוצב והשמיד אותו..

15:26 – צה”ל חיסל מחבל חיזבאללה בדרום לבנון

חיל האוויר תקף מבנה צבאי במרחב א-דהירה שבדרום לבנון, שבו שהה מחבל חיזבאללה. כוחות שריון ביצע ירי לצורך הסרת איום במרחב טיר חרפ

13:05 –  יוניצ”ף טוענים: כלי רכב נפגע אתמול מתחמושת חיה של צה”ל בעת שהמתין לעבור מדרום לצפון הרצועה

בהצהרה נמסר: “לצערנו, עובדי הומניטריים ממשיכים לעמוד בפני סכנת חיים בעת העברת סיוע מציל חיים. אם עובדי הסיוע לא יהיו מוגנים בהתאמה לחוק הבינלאומי, הסיוע לא יוכל להגיע לאנשים הזקוקים לו”.

הארגון מסר כי הוא העלה את האירוע בפני הגורמים הרלוונטיים בישראל וטרם נמסרה תגובת צה”ל.

13:00 – עקב המתיחות: לופטהנזה האריכה את השעיית טיסותיה לאיראן

לופטהנזה האריכה את השעיית טיסותיה לטהראן עקב חששות ביטחוניים במזה”ת. לופטהנזה וחברת הבת שלה אוסטריין איירליינס הן שתי חברות התעופה המערביות היחידות שטסות לטהראן. בהודעת לופטהנזה נכתב שההשעייה תהיה ככל הנראה עד שבת, כדי למנוע אפשרות שצוותי מטוסיה ייאלצו לשהות לילה בבירת איראן.

12:45 – דובר צה”ל: מספר משאיות הסיוע שייכנסו מדי יום לרצועה יגדל למעל 500

דובר צה”ל דניאל הגרי פרסם סרטון לתקשורת הזרה ובו פירט על הגדלת הסיוע לתושבי הרצועה והשימוש באמצעים שונים לאפשר את כניסתו. לדבריו, מספר המשאיות שיכללו מזון, שתיה, תרופות ועוד וייכנסו מדי יום לעזה יגדל למעל 500.

12:30 – פעילי “צו 9” חוסמים את מעבר ניצנה לתנועת משאיות

לראשונה זה חודש: פעילי תנועת צו 9 הצליחו לחסום את מעבר ניצנה לתנועת משאיות הסיוע והאספקה לחמאס. כוחות משטרה ומג”ב פתחו בניסיונות פינוי של הפעילים מהמקום.

12:25 – דווחים בעזה: חמישה הרוגים בתקיפת כטב”ם בשכונת א-סלאם ממזרח לרפיח

כלי תקשורת בעזה דיווחו על חמישה הרוגים בתקיפה של כטב”ם בשכנות א-סלאם, סמוך לבית הקברות המזרחי ברפיח.

12:10 – ברקע איומי איראן: מפקד פיקוד מרכז של ארה”ב, הגנרל מייקל קורילה, נחת בישראל

11:35 –  כוחות הביטחון עצרו שישה מבוקשים ביהודה ושומרון והחרימו אמצעי לחימה, בהם רובה M16

בעיזריה נעצרו שני מבוקשים והכוחות החרימו אמצעי לחימה רבים, בהם רובה מסוג M-16 ועוד. בקבלאן ובעוריף שבשומרון נעצר מבוקש והוחרמו חומרי הסתה רבים. בקלנדיה נעצר מבוקש נוסף והוחרם ציוד צבאי.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,700 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, כ-1,600 מהם משויכים לחמאס

11:35  – קו מים חדש נפתח מישראל – לחאן יונס

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על פתיחת קו מים לבני סוהילה באזור חאן יונס. זהו הקו השלישי הישיר מישראל לרצועת עזה והוא יספק מים ל-400 אלף עזתים.

11:00 – דובר צה”ל בהודעה רשמית: פתחנו במבצע ממוקד במרכז הרצועה

אוגדה 162 החלה הלילה במבצע ממוקד במרכז רצועת עזה. עשרות תשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע הותקפו מהאוויר. חיל הים ביצע מספר תקיפות לעבר מרחב החוף במרכז הרצועה, כסיוע לכוחות שפועלים במרחב.

10:25  –  ארבעה ממזרח ירושלים נעצרו בחשד שניסו להוציא לפועל פיגוע ברכבת הקלה בירושלים

משטרת ירושלים חשפה ועצרה בחודש האחרון חוליה של ארבעה נערים ממזרח העיר שניסו לפגוע בנוסעי הרכבת הקלה. מהחקירה עלה כי החשודים, קשרו קשר יחדיו, ייצרו מטעני צינור מאולתרים, שאותם זרקו סמוך לביתם על מנת להתאמן, יידו את המטענים לעבר הרכבת הקלה, ולאחר מכן יידו אבנים לעבר הרכבת הקלה ואף לעבר ניידת משטרה.

08:50 –  דיווחים בעזה: 5 הרוגים בתקיפת דירה ובית ספר במחנה נוסייראת במרכז הרצועה

כלי תקשורת בעזה דיווחו על חמישה הרוגים ופצועים נוספים בתקיפת דירת מגורים, במגדל “א-סאלחי 2” ובבית ספר בצפון מחנה הפליטים א-נוסייראת, במרכז רצועת עזה.

07:40 – רוסיה ממליצה לאזרחיה: “הימנעו מנסיעות למזרח התיכון – במיוחד לישראל”

משרד החוץ הרוסי פרסם הבוקר הודעה לפיה הוא “ממליץ בצורה התקיפה ביותר לאזרחים להימנע מנסיעות למזרח התיכון ובמיוחד לישראל, לבנון והשטחים הפלסטיניים”.

על פי הודעת דוברת המשרד מריה זכארובה, המדינה הבטוחה ביותר לנסוע אליה כעת היא ירדן שם “מצב הביטחון נותר יציב”.

07:40 | דיווח: ארה”ב העבירה מסר לאיראן דרך מדינות המפרץ – תרגיעו את המתיחות מול ישראל

השליח האמריקני למזרח התיכון מקגורק, ביקש משרי החוץ של סעודיה, האמירויות, קטר ועיראק להעביר מסר לאיראן דרך שר החוץ האיראני – להרגיע את המתיחות מול ישראל, לאחר תקרית התקיפה בדמשק. גורם המעורה בפרטים אמר כי כך עשו שרי החוץ, בשיחתם עם החוץ עבדלליהאן

04:50 – סנטקום: השמדנו 11 כטב”מים ששיגרו החות’ים לים סוף ומפרץ עדן

סנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארה”ב, פרסם כי כוחות אמריקניים הפילו בהצלחה 3 כטב”מים ששוגרו מאזורים שבשליטת החות’ים בתימן. שניים מהם שוגרו מעל מפרץ עדן ואחד נוסף מעל ים סוף. לא דווח על פצועים או נזק לאוניות סחר או לספינות של ארה”ב והקואליציה. מאוחר יותר, הכוחות השמידו 8 כטב”מים נוספים ששוגרו ע”י החות’ים.

03:05 – בלינקן לגלנט: ארה”ב תעמוד עם ישראל מול כל איום של איראן

שר החוץ של ארה”ב אנתוני בלינקן ערך שיחה עם שר הביטחון יואב גלנט והבהיר כי ארה”ב תעמוד עם ישראל מול כל איום של איראן ושלוחיה, כך נמסר בהצהרה של משרד החוץ של ארה”ב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות