הממשלה אישרה ברוב מוחץ את תקציב המדינה

כל השרים למעט השר עמיר פרץ הצביעו בעד תקציב המדינה לשנת 2015 • גובה התקציב הוא 328 מיליארד שקל • יעד הגירעון יעמוד על 3.4% מהתוצר
יוני גרין
י"ד תשרי התשע"ה / 08.10.2014 02:43

הממשלה אישרה הלילה את תקציב המדינה לשנת 2015. כל השרים תמכו בהצעה, למעט השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ.

גובה התקציב הוא 328 מיליארד ₪. הגידול הריאלי בתקציב המדינה בין השנים 2014 ל-2015 יעמוד על 12.5 מיליארד ₪.

סכום זה כולל בתוכו תוספת חד פעמית בגובה 4.3 מיליארד ₪ עבור משרד הביטחון לטובת מימון ההתעצמות ופיתוח אמצעים המתבקשים לאחר מבצע ”צוק איתן”. יעד הגירעון יעמוד על 3.4% מהתוצר.

לפי הודעת משרד האוצר, עקרונות התקציב מתבססים על כלכלה מבוססת חדשנות וחיזוק האדם העובד.

שר האוצר יאיר לפיד אמר: “התקציב נועד לסייע ולחזק את השכבות החלשות ואת מעמד הביניים של מדינת ישראל. אנחנו מציבים סדר יום חברתי עם תוספות משמעותיות לחינוך, רווחה, בריאות וחיזוק הביטחון האישי של האזרחים.

“התקציב שאושר הוא תקציב אחראי, שמתייחס לצרכים המיידים של הכלכלה הישראלית, אבל לא שוכח גם לבנות מדיניות כלכלית ארוכת טווח ומוטת צמיחה”.

מנכ”לית משרד האוצר, יעל אנדורן: “במסגרת תקציב 2015 עמדנו על מספר עקרונות ובהם שמירת יתרונותיו היחסיים של המשק ושמירה על אחריות תקציבית, שתאפשר את צמיחת המשק גם בשנים הבאות. שמירה על המסגרות הפיסקאליות עם יעדי גירעון ההולכים וקטנים הם תנאי לשמירה על דירוג אשראי חיובי ויציב למדינת ישראל”.

הממונה על התקציבים, אמיר לוי: “בתקופה של אילוצים תקציביים וביטחוניים הצלחנו להגיש תקציב מאוזן ששומר על המסגרות הפיסקליות. משנת 2016 ואילך נחזור למתווה של גירעון יורד ונקטין את יחס החוב-תוצר. העברנו מספר שינויים מבניים לשיפור הצמיחה והפריון וביניהם רשות ביצוע למדען הראשי, חוק האנג’לים, הקמת רשות להתחדשות עירונית ורפורמה בקק”ל”.

בנוסף לתוספת לתקציב הביטחון, התקציב מכיל תוספות משמעותיות למשרדים החברתיים. התכנית הכלכלית מגדילה באופן ניכר את התקציבים בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה, והביטחון האישי.

משרד הבריאות יקבל תוספת של 2.8 מיליארד ₪ הכוללת, בין היתר, 350 מיליון ₪ לטובת קיצור תורים במערכת האשפוז, 250 מיליון ש”ח לבסיס התקציב של קופות החולים וחיזוק יציבותן הפיננסית והבטחת מקורות מערכת הבריאות לטווח ארוך.

כמו כן, סוכם על העברת 100 מיליון ש”ח לתקציב משרד הבריאות לצורך צמצום פערים בבריאות למגזרים הסובלים מפערים חברתיים ובריאותיים.

משרד החינוך יקבל תוספת של 1.8 מיליארד ₪ הכוללת בין היתר: 350 מיליון ש”ח עבור הארכת שנת הלימודים בחינוך הרשמי לכיתות א’-ד’, כ-375 מיליון ש”ח עבור המשך פריסת רפורמת “עוז לתמורה”, 215 מיליון ש”ח עבור תכנית “למידה משמעותית” ו-110 מיליון ש”ח עבור תכנית ביטחון תזונתי. כ

מו כן, יינתנו תוספות עבור המשך יישום מלא של חינוך חינם לגילאי 3-4 בהתאם להמלצות ועדת טרכטנברג והמשך יישום תכנית הניהול העצמי להגברת האוטונומיה התקציבית והפדגוגית של מנהלי בתי הספר היסודיים.

המשרד לביטחון הפנים יקבל תוספת של 1 מיליארד ₪ לצורך הרחבת מערך השיטור העירוני, העמקת המעורבות המשטרתית במגזר הלא יהודי, חיזוק תחושת הביטחון באזורי ריכוז מסתננים והקמת יחידה לטיפול בפשיעה לאומנית ועוד.

תחום הרווחה (כולל התוספת לניצולי השואה) יקבל תוספת של 1.7 מיליארד ₪. כ- 1 מיליארד ש”ח בקצבאות לניצולי שואה, בהשוואת תנאים בין הקבוצות, בפטור מלא מתשלום עבור תרופות ובשירותי רווחה ובריאות.

כ-100 מיליון ש”ח לטובת הסדרה בחוק והרחבה של שירותי רווחה ובריאות הניתנים לאוטיסטים, הגדלת קצבת השלמת הכנסה לקשישים במטרה להעלות מעל קו העוני כ-180 אלף קשישים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות