שליח הבית הלבן למזה”ת: המציאות כעת ברצועה – בגלל ההתנתקות

דיוויד סטרפילד, השליח המיוחד של ארה"ב למזרח התיכון לאזור, טען כי האמריקנים הזהירו את אריאל שרון שתוכניתו ל"מצור ובידוד של עזה לא תוביל לתוצאה משמחת"
חרדים 10
ג' ניסן התשפ"ד / 11.04.2024 12:01

השליח המיוחד של הבית הלבן לנושאים הומניטריים במזרח התיכון, דיוויד סטרפילד, טען אתמול (רביעי) כי תוכנית ההתנתקות של אריאל שרון בשנת 2005 היא שהובילה למציאות כעת באזור.

ללקוחות חדשים: הלוואת חג מיוחדת – 30,000 שקלים ללא ריבית

לדבריו, ארה”ב הזהירה את ראש הממשלה דאז אריאל שרון מפני השלכותיה. “כשאריק שרון קיבל את החלטתו על נסיגה חד-צדדית, העצה שלנו הייתה ש’לא תצא לך מזה תוצאה משמחת – אלא אם כן תעשה ההפך ממה שאתה מציע'”.

לפי דיווח באתר ynet, בשיחה וירטואלית עם הוועד היהודי-האמריקני (AJC), אמר סטרפילד, שבזמן ההתנתקות כיהן בתפקיד במחלקת המדינה – שדווקא תמכה פומבית במהלך: “מה ששרון הציע היה מצור ובידוד של עזה. אמרנו לו שמה שצריך לעשות הוא לפתוח את עזה כמה שיותר כדי לחבר אותה לכלכלה הבינלאומית, האזורית והישראלית – לספק חזון חלופי ומשהו אחר מייאוש”.

לדבריו, המדיניות הישראלית לאורך השנים רק הוסיפה לייאוש בעזה. “אפשר להרוג לוחמים בשדה הקרב, אי-אפשר להרוג רעיון חוץ מאשר בעזרת רעיון אחר. רעיון אחר שמבטיח חזון אמיתי ומהימן לאזור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות