פרטים חדשים: אחד מבניו של הניה שחוסל היה מעורב בהחזקת חטופים

התקיפה לא אושרה גם על ידי הרמטכ״ל וגם לא אצל אלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן - מאחר שמדובר על תקיפת ב'זמן אמת' של אנשים שמופללים כמחבלי חמאס • צה"ל ושב"כ: שלושת הבנים - חאזם, אמיר ומוחמד, היו בדרכם לבצע פעילות טרור במרכז עזה
חרדים 10
ג' ניסן התשפ"ד / 10.04.2024 22:26

פרטים חדשים על חיסול שלושת בניו של אסמעיל הנייה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לא עודכנו מראש בכוונה לחסל את בניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, ולא נדרשו לאשר את הפעולה.

החיסול בתקיפת רכב במחנה הפליטים שאטי לא אושר גם בקבינט המלחמה.

לפי דיווח של דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ, התקיפה לא אושרה גם על ידי הרמטכ״ל וגם לא אצל אלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן – מאחר שמדובר על תקיפת ב’זמן אמת’ של אנשים שמופללים כמחבלי חמאס שגם היו בעיצומה של פעילות טרור.

הגורם שאישר את התקיפה היה קצין בדרגת אל״מ ממרכז האש של פיקוד הדרום. הרמטכ״ל ואלוף הפיקוד עודכנו רק בדיעבד, כמו הדרג המדיני.

החיסול בוצע בהתאם לנהלים ולמדיניות האש המטכ״לית, ומדובר היה במטרת ‘זמן אמת’ שמבוססת על מודיעין מתפרץ, שיש חשיבות לעיתוי התקיפה שלה, ולכן הייתה בסמכות הגורמים שביצעו אותה.

עוד מתברר, כי אחד מבניו של הניה שחוסל בתקיפה היה מעורב בהחזקת חטופים.

גורם מדיני אמר ל’ישראל היום’, כי “מדובר בשלושה מחבלים. האם יש למישהו חסינות בעזה? ברור שאנחנו מחסלים פעילי טרור ברצועה. הירי על מחבלי משפחת הנייה לא מחייב אישור מדיני. פעילי טרור על הכוונת כל הזמן”.

אחרי החיסול התקשו בישראל להעריך מה תהיה ההשפעה שלו על המו”מ עם חמאס, אך הדגישו כי ממילא יחיא סינוואר הוא זה שמקבל את ההחלטה הסופית.

בהודעה משותפת של צה”ל ושב”כ נאמר  כי השלושה היו מחבלי חמאס, והותקפו על ידי כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונה מודיענית של אמ”ן ושב”כ, בעת שהיו בדרכם לבצע פעילות טרור במרכז רצועת עזה.

משב”כ וצה”ל נמסר: “שלושת הפעילים שהותקפו הם אמיר הנייה, מפקד חוליה בזרוע הצבאית של חמאס, מחמד הנייה, פעיל צבאי בארגון הטרור וחאזם הנייה, פעיל צבאי נוסף בארגון הטרור”.

אחד מהם, כאמור, היה מעורב בהחזקת חטופים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות