ראש אמ”ן חליוה התייעץ עם עו”ד לקראת התחקיר מבצעי • ומי ויתר?

הרמטכ"ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן בחרו שלא להיוועץ עם עורך דין • בקיאים בהליך הביעו חשש: שיתוף עורכי הדין בתחקיר המבצעי יגרום לפגיעה בו
חרדים 10
ג' ניסן התשפ"ד / 10.04.2024 22:05

ראש אמ”ן האלוף אהרון חליוה – אחד האחראים המרכזיים למחדל 7 באוקטובר מימש את זכותו להיוועץ עם עורך דין לפני התחקיר המבצעי שמקיים צה”ל.

לפי דיווח של אבישי גרינצייג ב’כאן חדשות’, הרמטכ”ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן בחרו שלא לעשות זאת.

אתמול דווח ב’כאן חדשות’, כי בהליך חשאי וממודר היטב, הסנגוריה הצבאית גייסה למילואים שורת פרקליטי צמרת – כדי לאפשר לקצינים בכירים להיוועץ עימם במטרה להיערך לקראת התחקיר המבצעי על מחדלי 7 באוקטובר.

זאת, מתוך הבנה שהחומר ישמש בעתיד את ועדת החקירה כשתוקם.

בין הפרקליטים שגויסו למילואים: עפר בר טל, ז’אק חן, אייל רוזובסקי, יוסי בנקל, דן אלדד, רועי בלכר, עודד סבוראי. על עורכי הדין חלה חובה לחיסיון מקצועי, ונאסר עליהם לגלות את מי הם מייצגים ואת עצם העובדה שגויסו למילואים לטובת משימה זו.

הפגישות נערכות בשעות ובמקומות לא שגרתיים תוך כדי הלחימה – כדי למנוע זליגה של מידע שנוגע למי מהקצינים התייעץ עם עורך דין, והנפשות הפועלות בהתייעצויות באופן כללי.

ישנו חשש בקרב בקיאים בהליך לכך ששיתוף עורכי הדין בתחקיר המבצעי יגרום לפגיעה בו.

בתחקיר המבצעי שעורך צה”ל תיבדק התפיסה מול עזה משנת 2018 וכן ייבדק המודיעין משנת 2018 ועד תחילת המלחמה.

בנוסף, יתוחקר הלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר וקבלת ההחלטות של מערך המודיעין. עוד ייבדקו האירועים בשלושת ימי הלחימה הראשונים עד השליטה המחודשת על יישובי העוטף עליהם פשטו מחבלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות