צה”ל: חיסלנו את 3 בניו של הנייה • נתניהו וגלנט לא עודכנו מראש

בתקיפת רכב ברצועת עזה חוסלו שלושה מילדיו ושלושה מנכדיו של איסמעיל הנייה: היו פעילים בכירים בחמאס • הקבינט המצומצם לא דן בפעולה לפני שהוצאה לפועל, משום שהיה מדובר ב"הזדמנות מבצעית" • מרבית ילדיו מחוץ לרצועה: אלה שנשארו עשו זאת כדי לשמור על רכוש המשפחה
חיים טוויל
ב' ניסן התשפ"ד / 10.04.2024 20:32

קבינט המלחמה המצומצם לא קיים דיון טרם החיסול של שלושה מבניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה.

ללקוחות חדשים: הלוואת חג מיוחדת – 30,000 שקלים ללא ריבית

לפי דיווח ב’כאן חדשות’,  ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט לא עודכנו לפני החיסול ולא נדרשו לאשר אותו משום שהיה מדובר ב”הזדמנות מבצעית” לחסל שלושה מחבלים.

שרים בקבינט, מנגד, טוענים כי בשל הרגישות היה צורך לדון בתקיפה, כי “החיסול עלול לגרום לפיצוץ המגעים”.

לפי הודעת דובר צה”ל, השלושה שהותקפו הם אמיר הנייה – מפקד חוליה בזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד הנייה – פעיל צבאי בארגון, וחאזם הנייה – גם הוא פעיל צבאי.

להנייה 13 ילדים, מהם שמונה בנים וחמש בנות. מרבית ילדיו נמצאים מחוץ לרצועה, אך אלה שנשארו עשו זאת כדי לשמור על רכוש המשפחה.

החיסול התרחש במחנה הפליטים שאטי, שם גם נולד הנייה. שלושת הבנים נסעו במחנה הפליטים “בדרכם לבצע פעילות טרור במרחב מרכז רצועת עזה”, כשרכבם הותקף מהאוויר בהכוונה מודיעינית של אמ”ן ושב”כ.

מוקדם יותר היום אישר הנייה כי שלושה מבניו ושלושה מנכדיו חוסלו על ידי ישראל בתקיפת רכב.

הנייה הגיב על החיסול:  “מודה לאללה על הכבוד שילדיי ונכדיי הם שהידים. כל העזתים שילמו מחיר, גם אני. בניי נהרגו בדרך לשחרור ירושלים ומסגד אל-אקצא, הם נשארו עם בני עמנו ברצועת עזה ולא עזבו את הרצועה”.

עוד אמר הנייה, שקיבל את הבשורה כשביקר פצועים עזתים באחד מבתי החולים בדוחא בירת קטר: “מי שמאמין שפגיעה בבניי תדחוף את חמאס לשנות את עמדתו – הוזה. ישראל חושבת שכשהיא תוקפת את משפחות המפקדים היא יכולה לכופף את הנהגת לוויתורים, ואני אומר שהחיסולים רק יגבירו את נחשותינו ואת רצוננו ואת אמונתנו להמשיך בדרכנו עד שהעם הפלסטיני יגשים את מאוויו. איומי ישראל לפלוש לרפיח לא מפחידים את עמנו או את ההתנגדות שלנו”.

מנהיג חמאס התייחס, בצל החיסול, גם למשא ומתן לעסקה עם ישראל ואמר: “מה שישראל לא הצליחה להשיג בהרג וגירוש – היא לא תצליח להשיג בשולחן המשא ומתן. דרישותינו ברורות ואין בכוונתנו לסגת מהן כהוא זה. עמדת חמאס קבועה ולא תשתנה בשום תנאי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות