החוקרת לפעילת ימין: ‘אם תפרסמי שנחקרת – את עלולה להיפגע’

איילת לאש התייצבה בתחילת השבוע לשימוע בנציבות שירות המדינה על פרסום ציוצים - בהם יצאה כנגד הטרור הערבי • לאחר הדיון נקראה לחקירה בנציבות, ובמהלך החקירה איימה חוקרת שלא תפרסם את דבר חקירתה • עו"ד עדי קידר: "לא נשתף פעולה עם השימוע עד לבדיקת התנהלות החוקרת"
חיים טוויל
ב' ניסן התשפ"ד / 10.04.2024 14:29

פעילת הימין איילת לאש הגיעה בתחילת השבוע לשימוע בפני נציבות שירות המדינה אליו זומנה בשל ציוצים שהעלתה בחשבון הטוויטר שלה בהם יצאה כנגד הטרור הערבי. לטענת הנציבות, לאש העובדת כמורה פרסמה אמירות של גזענות והסתה כנגד ערבים וכנגד השרה לשעבר לאיכות הסביבה תמר זנדברג ממר”צ בשלושה ציוצים שונים במהלך שנת 2021. בדיון ביקשו נציגי הנציבות לדחות את השימוע במספר חודשים לטענתם “כדי להתארגן”. נזכיר, כי לאש נחקרה בעבר על הציוצים בגינם זומנה לשימוע והתיק כנגדה נסגר.

לאחר השימוע נקראה לאש לחקירה במשרדי הנציבות. להפתעתה, למרות סגירת התיק כנגדה ע”י הפרקליטות, הציגה לה החוקרת מטעם הנציבות חוברת ובה עשרות ציוצים שהעלתה במשך השנים והטיחה בה כי הם מכילים ביקורת על התנהלות הממשלה ותכנים גזעניים. בסיום החקירה איימה החוקרת על לאש כי אם תפרסם את דבר חקירתה היא עלולה להיפגע. בעקבות האירוע פנה עו”ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את לאש לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ’, ודרש להרחיק את החוקרת באופן מידי מעיסוק בתיק של לאש.

איילת לאש אמרה: “מדובר ברדיפה פוליטית מכוערת ובנסיון נואל לסתום לי את הפה בשל דעותיי הפוליטיות הלגיטימיות. אני מורה מסורה, ומעולם לא עירבתי פוליטיקה בתוך כותלי הכיתה. אנחנו חיים בעידן שבו כל אחד פותח את פיו ומטנף על שרים וראש הממשלה, מורים, מנהלי בתי ספר, אחים ורופאים. עשרות אלפי מפגינים, כולל עובדי מדינה, יוצאים מידי שבוע לשרוף כבישים ראשיים באופן בלתי חוקי, ונציבות שירות המדינה באים אלי?. האם חקרו כבר את כל המורים במזרח ירושלים, כפר קאסם ולוד, שמדברים נגד מדינת ישראל ובעד הטבח בתוך הכיתות? אילו תכנים תומכי חמאס מעלים אחים ואחיות בבתי חולים לרשתות? אני אזרחית שומרת חוק, אוהבת המדינה, בעלי מגויס מאז הטבח באופן רצוף ביחידה מובחרת, אנחנו נותנים את כל כולנו למען העם והארץ, ואותי חוקרים על ציוצים נגד הטירוף הביטחוני בארץ?. אני משמשת פה למאות ואלפי אנשים, יש פה נעיצת סכין בגב של כולנו. לא אתן שיסתמו את פי, חופש הביטוי הוא לכולם”.

עו”ד עדי קידר מסר: “הדיו עוד לא יבש על החלטת בית המשפט בשימוע לאיילת והנה היא מקבלת זימון מפתיע לחקירה נוספת המלמדת על התנכלות בוטה ושערורייתית מצד הנציבות. נראה שחוקרי הנציבות סבורים כי דיני החקירה אינם חלים עליהם. האפליה כלפי איילת זועקת ואנו לא נשתף פעולה עם השימוע עד לבדיקת התנהלות החוקרת ונשקול האם להתייצב לחקירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות