החרבת ביירות ותמרון קרקעי: נערכים למלחמה בחיזבאללה

לצד היערכות להתגוננות של העורף מפני גשם הטילים שיגיע מלבנון - כאשר לפי ההערכות, חיזבאללה ישגר בין 3,000 ל-8,000 רקטות ביום - במערכת הביטחון מתכוננים למלחמה התקפית שתכלול תמרון קרקעי, תוך שימוש באמצעים חדשים ומגוונים שיובילו להחרבת הבירה בביירות 
חרדים 10
ב' ניסן התשפ"ד / 10.04.2024 01:12

בישראל נערכים למלחמה אפשרית מול ארגון הטרור חיזבאללה: לצד ההיערכות להתגוננות של העורף מירי עשרות אלפי טילים המכוונים אל כל רחבי הארץ, במערכת הביטחון מכינים גם את התגובה למערכה – שאם תיפתח, תכלול תמרון קרקעי מאסיבי בדרום לבנון, תוך שימוש באמצעים חדשים ומגוונים שיביאו להחרבת הבירה ביירות, לצד ערים וכפרים נוספים.

העיתונאי הלל ביטון רוזן, הכתב הצבאי של ערוץ 14, טוען – בכתבה שפרסם הערב (שלישי) – כי בניגוד למספרים שנזרקים לאוויר, ההערכות מדברות על כ-85 אלף רקטות שיש ברשות ארגון הטרור, כאשר קצת יותר ממחציתן הן רקטות המוגדרות כטווח קצר – עד 30 קילומטרים בלבד.

מלבד רקטות אלו, יש עוד עשרות אלפי רקטות שבתוכן יש לא מעט שיכולות להגיע עד לדרום הארץ, אך רק מאות מוגדרות כמדויקות.

לפי ההערכות, חיזבאללה ישגר בין 3,000 ל-8,000 רקטות ביום, קצב אש שצפוי להשתנות בהתאם לשלבי המלחמה.

עם זאת, במידה ונסראללה ירצה לשמור תחמושת עד לסוף המלחמה – ולא להראות חולשה לקראת סופה, ייתכן שהוא ישחק עם קצב האש בכל יום שיעבור בהתאם להערכת המצב שלו, לעוד כמה זמן המלחמה צפויה להימשך.

מאחר ורוב הרקטות שלו הן לטווחים יחסית קצרים, ייתכן שהעיר הגדולה שעלולה לספוג פגיעות רבות היא חיפה וסביבתה, אך על פי התרחישים שנמצאים במערכת הביטחון, בכל רחבי ישראל צפויים אתרי הרס רבים, בין היתר בשל העובדה שמשאבי ההגנה האווירית יופנו כלפי הנכסים האסטרטגים של ישראל, כדי לשמור על רציפות תפקודית.

בשל כך, ייתכן כי בימים הראשונים – באזורים רבים בכל הארץ – האזרחים יידרשו לשהות במרחבים מוגנים כל העת,  מלבד יציאות הכרחיות, ועל כן המלצות פיקוד העורף כבר כעת הן שיש להצטייד כנדרש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות