‘לדבר עם סינוואר בפגזים ופצצות’: סמוטריץ’ נגד העסקה המסוכנת

בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, יוצא השר נגד ניהול המו"מ הכושל להשבת החטופים • לדבריו, ישראל מגיעה ממקום של חולשה, אותה חמאס מזהה ולכן לא מתקפל • הפתרון? "לחדש בכל הכוח את הלחץ הצבאי ברפיח ובכל חלקי הרצועה ולשלוט בעצמנו בסיוע ההומניטרי"
אריה ריבקינד
ב' ניסן התשפ"ד / 10.04.2024 01:37

יו”ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ’, פרסם היום (שלישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא יוצא נגד התבטאויות של שר הבטחון יואב גלנט, הרמטכ”ל הרצי הלוי וגורמים נוספים במערכת הביטחון על ‘ עסקת החטופים’.

סמוטריץ טוען, כי ישראל מגיעה למשא ומתן בנקודת חולשה שגורמת  לחמאס להתבצר בעמדותיו.

“בימים האחרונים נשמעות אמירות חסרות אחריות מצד שר הביטחון, הרמטכ״ל וגורמים נוספים ולפיהן ‘צה”ל חזק’ והוא ידע להתמודד עם ‘מחירים קשים’ במסגרת עסקה להשבת החטופים”, כתב סמוטריץ’. “עוד לפני שנסביר מה אלה המחירים הכבדים ולמה האמירות הללו הן שגיאה קשה, ערכית וביטחונית, אני באמת לא מצליח להבין את ההיגיון של מי שאומרים אותן תוך כדי משא ומתן”.

שר הסביר: “זה בערך כמו שבכניסה למו”מ לרכישת דירה הקונה יסביר למוכר שהוא מאוד עשיר ומוכן לשלם כל מחיר. ברור שזה יגרום לקונה לשלם מחיר הרבה יותר גבוה ממה שהמוכר תכנן לדרוש מראש. גם מי שתומך בעסקה במחירים מופקרים אמור לשאוף לצמצם למינימום את המחירים האלה. האמירות המקוממות האלה גורמות להיפך הגמור”.

“לגופו של עניין”, מסביר סמוטריץ’ מדוע הוא מתנגד לשחרור מחבלים רוצחים במהלך העסקה. “יותר מידי פעמים בעבר אמרנו שאפשר לשחרר מחבלים רוצחים וש’צה”ל ידע להתמודד איתם’. אין פעם אחת שבה זה לא התפוצץ לנו בפנים וגבה מאיתנו מחירים אדירים בחיי אדם, בנשים וילדים וקשישים. חגיגות שחרור של מאות מחבלים קשים זו תמונת ניצחון נוראה ואיומה לחמאס, תמונת הישג שתקרין על אויבינו כולם ותעמיד בסכנת חטיפה את כל יהודי העולם. היא תחזק את חמאס ותהפוך אותו לגורם החשוב והמשפיע ביותר בציר הרדיקלי שמובילה איראן”.

אבל לא רק זה: “כל זאת במסגרת עסקה חלקית שאיננה כוללת את החטופים כולם ותגזור בסבירות גבוהה את דינם של מי שישארו בשבי חמאס. אלו לוחמים שאנחנו שלחנו ואסור לנו להפקיר אותם”.

השר הוסיף: “התנגדות לעצירת המלחמה לפני ניצחון והשמדת חמאס היא משהו שכרגע כולם במערכת קבלת ההחלטות מסכימים לו. מהדרג המדיני ועד ראשי מערכת הביטחון. אבל זה לא יכול להישאר בגדר סיסמא. כשכל העולם לוחץ בכל הכח להפסקת המלחמה ורואה בעסקה הנוכחית מבוא לשלב הבא שכולל את הפסקת המלחמה כשחמאס עוד חי, בועט ומהווה כתובת להסכם, וממילא משקם מהר מאוד את יכולותיו וממשיך בפעילותו להשמדת מדינת ישראל – במצב הזה יהיה קשה מאוד לחדש את הלחימה ולהיכנס לרפיח, אחרי הפסקת אש של 6 שבועות ומול לחץ בינלאומי אדיר”.

לכן, הוא מדגיש: “המינימום שבמינימום זה לדרוש התחייבות אמריקאית מראש, לתמוך בנו בחידוש הלחימה מיד אחרי ההפוגה ולבלום באמצעות ווטו כל ניסיון לכפות עלינו במוסדות הבינלאומיים לעצור את המלחמה לפני שחיסלנו את חמאס”.

סמוטריץ’ גם מסביר מדוע החזרת העזתים לצפון הרצועה תסכן את תושבי העוטף: “מיליון אזרחים עזתיים שחוזרים לצפון הרצועה יגבילו מאוד את חופש הפעולה של צה”ל. נאלץ לחזור לדפוס הפעולה שבו חמאס מפעיל טרור מתוך אוכלוסייה ומשתמש בה כמגן חיי שמקשה עלינו מאוד לסכל אותו. כשיפגעו בלית ברירה אזרחי אויב, נשלם מחירים בינלאומיים כבדים שיצמצמו עוד יותר את יכולת הפעילות המבצעית של צה”ל, וחוזר חלילה.

“לוחמינו ישלמו בחייהם כי לא נוכל להפעיל אש בסביבה אזרחית צפופה. חמאס ישלוט בסיוע ההומניטרי וישתמש בזה כדי לשקם את יכולות הטרור שלו בקצב מהיר. מהר מאוד הוא יחזור לירות ב’טפטופים’ לעבר ישובי הדרום. תושבי הדרום יאלצו לחיות חודשים ושנים תחת איום מתמיד וצורך לשהות במרחק 15 שניות מהממ”ד ולא יוכלו לקיים שגרת חיים נורמלית. זה לא מה שהבטחנו להם ולעצמנו אחרי ה 7 לאוקטובר”.

שר האוצר טוען כי תושבי צפון הרצועה יוכלו לחזור לבתיהם רק לאחר שחמאס יושמד והאזור יפורז מנשק ותשתיות טרור. “עד אז זה אזור לחימה שנוכחות אזרחים בו מסוכנת להם ולכוחותינו. לאחר שנשמיד את חמאס ונפרז את השטח ניתן יהיה להצמיח חלופה אזרחית מתונה לחמאס, להעביר את תושבי הרצועה תהליך דה-רדיקליזציה מדורג ולאפשר להם לשוב לבתיהם מבלי לסכן את ביטחון ישראל”.

הוא מדגיש: “יש לנו מחויבות עמוקה להשבת החטופים. שוב ושוב מוכח שמו”מ מעמדת חולשה וכניעה מביא לתוצאה ההפוכה. סינואר מפרש זאת כחולשה, מתבצר עוד יותר בעמדתו ומסרב לכל הצעה. את העסקה הקודמת הצלחנו להביא כי ניהלנו אותה מתוך עוצמה של אחדות ונחישות ותוך הפעלת לחץ צבאי אינטנסיבי.

“הגיע העת לחדש בכל הכח את הלחץ הצבאי ברפיח ובכל חלקי הרצועה, לשלוט בעצמנו בסיוע ההומניטרי באופן שהוא לא יגיע לידי חמאס, ולדבר עם סינוואר בפגזים ופצצות. רק כך נוכל להשיב בעזרת השם את החטופים, לשמור על הביטחון ולנצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות