ראשי שב”כ והמוסד ביקשו לדחות הדיון בקבינט: חשש שידליפו

ראשי השב״כ והמוסד ביקשו מלשכת ראש הממשלה לבטל את הדיון בקבינט המדיני על עסקת החטופים, מחשש שיפגע במאמצים להגיע לעסקה • לשכת נתניהו סירבה • ברנע ובר: "העסקה טרם גובשה וכל פרט שידלוף מהקבינט יפגע במאמצים. הפורום יהיה שחרור קיטור פוליטי של השרים"
חרדים 10
א' ניסן התשפ"ד / 09.04.2024 20:34

קבינט המלחמה מתכנס הערב (שלישי) בכדי לדון בפרטי העסקה המתגבשת. לאחר מכן יתכנס גם הקבינט המדיני-ביטחוני, באופן חריג, מכיוון שבדרך כלל הוא מתכנס בימי חמישי.

הישיבה המיוחדת מתקיימת  נוכח הדרישות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’, יחד עם שרים נוספים מתוך הליכוד, אשר דורשים להיות חלק לא רק בתהליך קבלת ההחלטות הסופי, אלא גם חלק מהליך המשא ומתן בזמן שהוא מתרחש.

לפי דיווח של מוריה אסרף וולברג בחדשות 13,  סמוטריץ’ צפוי להציג שורות דרישות, לפיהן במסגרת עסקה ישראל תתחייב לפעול ברפיח, בכל מצב.

לפי הדיווח, טרם ההתכנסות, צוות המו”מ הישראלי העביר מסר למזכירו הצבאי של רה”מ, האלוף אבי גיל, כי הדיון בקבינט הערב הוא טעות, ועלול לפגוע בעסקה המתגבשת.

צוות המו”מ הישראלי – ראש המוסד דדי ברנע, ראש שב”כ רונן בר והאלוף ניצן אלון – ביקש לבטל את דיון הקבינט המדיני הערב, מכיוון שלדבריהם העסקה עוד לא גובשה וכל פרט שידלוף מהדיון עלול לפגוע קשות בסיכוייה לצאת לפועל.

לטענתם, הפורום הערב ישמש אך ורק לקיטור פוליטי של בן גביר וסמוטריץ’.

למרות הדרישה של הצוות, בלשכת רה״מ הוחלט לקיים בכל זאת לקיים את הדיון.

מטעם שב”כ והמוסד נמסר בתגובה משותפת לחדשות 13,  כי הם לא מתייחסים לנאמר בשיחות סגורות וכל שכן הם אינם קובעים את סדר היום של הקבינט.

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה: מדינת ישראל נמצאת במלחמה עם התפתחויות רבות והחלטות יומיומיות שהדרג המדיני נדרש לקבל. במסגרת זו תכני הדיון בקבינט מותאמים לרגישות הנושאים, הן בנושאים מבצעים והן בנושא עסקת החטופים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות