האקרים חדרו למערכות של משרד הביטחון: חשש שדלף מידע רגיש

קבוצת תקיפה הודיעה כי הצליחה לחדור למערכות של משרד הבטחון: הציעו את המידע המלא למכירה בפורומים שונים תמורת 12.5 מיליון שקלים • מקורות ביטחוניים אישרו: אכן הייתה חדירה, אך סירבו לפרט איזה מידע דלף
חרדים 10
א' ניסן התשפ"ד / 09.04.2024 20:12

קבוצת האקרים הודיעה לפני מספר ימים כי פרצה למחשבים של משרד הביטחון, והצליחה להניח את ידה על מידע רגיש. המידע פורסם עד כה בקבוצות טלגרם שונות, אך מקורות ביטחוניים אישרו היום (שלישי) ל’ישראל היום’, כי אכן הייתה חדירה למחשבי המשרד.

קבוצת התקיפה פרסמה בטלגרם כי הצליחה לגנוב מידע ממערכות המחשוב של משרד הביטחון ופרסמה סרטון בו היא מציגה, לכאורה, כיצד הצליחה לפרוץ למערכות שונות של המשרד – ולגשת למידע הנמצא בהן.

בין היתר, פרסמו התוקפים מספר מסמכים השייכים כביכול להתקשרויות ולהזמנות של משרד הביטחון, והציעו את המידע המלא למכירה בפורומים שונים תמורת 50 מטבעות ביטקוין, שהם שווי ערך ל-12.5 מיליון שקלים.

במקום אחר נטען כי התוקפים גנבו מידע רב, אך לא ימכרו אותו אלא אם ישראל תסכים לשחרר 500 אסירים ביטחוניים.

במערכת הביטחון הישראלית סרבו להתייחס לדברים, אך מקורות ביטחוניים אישרו כי בוצעה פריצה – מבלי לפרט האם המידע שנגנב אכן רגיש.

תגובת משרד הביטחון: “האירוע מוכר למשרד הביטחון. הגורמים המוסמכים באגף הביטחון בשיתוף מלמ”ב בוחנים את האירוע. מדובר באתרי אינטרנט הנגישים לציבור. אין כל סיכון לתשתיות ומערכות מסווגות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות