החשוד בהשלכת הלפיד על הפרש: אחד ממובילי מחאת ‘אחים לנשק’

בתום דיון שנערך היום בבית המשפט: הוחלט להאריך את מעצרו בארבעה ימים • השופט כתב בהחלטתו: "מדובר בעבירות חמורות" • תגובת החשוד: "מעולם לא התכוונתי לפגוע באף שוטר, אנחנו לא מאמינים באלימות"
חרדים 10
א' ניסן התשפ"ד / 09.04.2024 18:05

החשוד בהשלכת שני הלפידים לעבר שוטרים בהפגנה האלימה של מתנגדי הממשלה שנערכה בשבוע שעבר סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים הוא רוי גורדון, בן 45 מתל אביב, ממובילי מחאת ‘אחים לנשק’.

בתום דיון שנערך היום בבית המשפט, הוחלט להאריך את מעצרו בארבעה ימים.

השופט כתב בהחלטתו: “עולה כי לא מדובר בפעולה אקראית, אלא במחאה שתוכננה מראש. אומנם הפגנות הם לב ליבה של הדמוקרטיה הישראלית, אך סיכון חיי אדם ובעלי חיים – אין בהם דמוקרטיה, והם עלולים להביא לאנרכיה. מדובר בעבירות חמורות”.

“מעולם לא התכוונתי לפגוע באף שוטר”, אמר גורדון מיד לאחר מעצרו. “אנחנו לא מאמינים באלימות, הכי חשוב שהחטופים יחזרו הביתה”.

עורך דינו יאיר נהוראי טען בדיון: “הוא סובל מפוסט טראומה ונמצא בהתקף חרדה. הוא לוקח תרופות באופן מסודר ונשען על טיפול פסיכולוגי. אירוע המעצר משתק אותו ואנחנו מקווים שהוא לא יתדרדר. לא הייתה לו כוונה לפגוע בשוטרים”.

גורדון התמודד בעברו למועצת עיריית תל אביב, מטעם רשימת ‘חוזה חדש’.

ח”כ אלמוג כהן הגיב: “לא הופתעתי ממעצרו של רוי גורדון ממובילי המיליציה ‘אחים לנשק’ בחשד להשלכת הלפיד על הפרש המשטרתי. כבר כאשר ‘אחים לנשק’ החלו את גל המחאות ניתן היה להבחין בזרעי האנרכיה והאלימות הקשה שמלווה את ההפגנות ברחובות ישראל, את שחיטת כל הקדוש בחברה הישראלית תוך פגיעה בצבא בחטא הסרבנות, אשר הטעה את אויבינו לחשוב בחולשתנו.

“הם אינם ‘אחים לנשק’. האחים האמיתיים לנשק הם אלו מהעיר והכפר, דתיים וחילונים, ימנים ושמאלנים, אשר שכבו בשוחות, לחמו יחד בקרבות, הסתערו על מטרות וספגו במקום חבריהם את הקליע ברחובות ישראל וברצועת עזה. הגיע העת שהציבור בישראל יקיא מתוכו את האלימים נושאי התואר השקרי ‘אחים לנשק'”

מ’אחים לנשק’ נמסר בתגובה: “רוי גורדון, אח שלנו לנשק, נעצר אחרי שהשתתף בהפגנה להחזרת 133 חטופים מהגיהנום. מאז 7 באוקטובר הוא מלווה, בלי הפסקה את משפחות החטופים ונמצא איתם בקשר קרוב. רוי, קצין צנחנים במילואים, מתמודד עם פוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי – הקדיש את כל עשייתו למשפחות וכאבם נעוץ בליבו.

“אנחנו מבקשים להבהיר באופן חד משמעי – אין מקום לאלימות במחאה אזרחית דמוקרטית. זכות המחאה היא זכות בסיסית וחיונית. אנו נמשיך למחות בנחישות, ללא אלימות – נגד שלטון מנותק, שרואה את שרידותו הפוליטית לפני טובת המדינה”.

בהפגנה התפרעו מאות סמוך לבית ראש הממשלה. קבוצת מפגינים הגיעה עם לפידים, פרצה את גדרות האבטחה והתעמתה עם שוטרים.

לאחר שעשרות המשיכו להתפרע ברחוב ולהפר את הסדר, ולא נשמעו פעם אחר פעם להוראות השוטרים במקום, המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפרות סדר בכדי לפזר את המתפרעים, וביצעה מעצרים במקום.

מהמשטרה נמסר: “למרבה המזל, המעשה לא הוביל לפציעתו של השוטר או הסוס המשטרתי. על פי החשד, אותו אדם השליך באותו הערב לפיד נוסף לכיוון השוטרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות