בן 14 מיצהר קיבל צו מנהלי • בן גביר: זה טירוף, הזיה, בלתי יאומן

קטין בן 14, תושב היישוב יצהר, קיבל הודעה על צו מנהלי - עליו חתם אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, האוסר עליו לצאת מהיישוב •  בנוסף מוטל עליו מעצר בית לילי •  חוננו: "האלוף פוקס קובע מידי שבוע שפל חדש" • בן גביר: כך נראה שר בטחון שמתנכל למתיישבים
חיים טוויל
א' ניסן התשפ"ד / 09.04.2024 17:35

הרדיפה של מערכת הביטחון כנגד מתיישבי יהודה ושומרון בזמן מלחמה לא פוסקת: היום (שלישי) קיבל קטין בן 14, תושב יצהר, הודעה כי אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס הוציא נגדו צו מנהלי במסגרתו ייאסר עליו לצאת מתחומי היישוב יצהר – ובנוסף הוא יידרש לשהות במעצר בית לילי למשך שלושה חודשים.

חוננו מלווה את הקטין בייעוץ משפטי.

אביו של הקטין: “הזוי שבזמן מלחמה בצפון ובדרום המתרחבת גם ליהודה ושומרון בסדרת פיגועים קשים, מוצאת מדינת ישראל זמן ומשאבים לרדוף אחרי ילד בכיתה ח’. חופש התנועה הוא ערך עליון במדינת ישראל וכאן הוא מופר ברגל גסה. אם מערכת הביטחון הייתה משתמשת בצווים אלו כנגד האויב, הטרור היה פוסק מזמן”.

שמואל (זנגי) מידד, מנכ״ל חוננו: ״האלוף פוקס קובע מידי שבוע שפל חדש ברדיפתו את ציבור המתנחלים. צו הגבלה לילד בן 14 זה שיא חדש. נבחרי הציבור ששותקים נוכח העוולות הללו ואשר אינם הופכים שולחן מול המדיניות המוטרפת הזו שותפים בשתיקתם להפקרות הביטחונית והמוסרית הזו, ומנציחים את הקונספציה שמנהיג צה”ל בכל הארץ, ובפיקוד המרכז בפרט״.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: “מצער מאוד שבזמן מלחמה השר גלנט והאלוף פוקס מוציאים צו מנהלי נגד ילד בן 14 בלבד שאוסר עליו לצאת מיישובו וביתו – זה טירוף, זו הזיה, זה בלתי יאומן. כך לא נראה שר ביטחון שמגן על המתיישבים, כך נראה שר ביטחון שמתנכל אליהם״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות