האמל”ח החדש של הקומנדו: פצמ”ר קטלני, רחפנים ואמצעי תצפית

מפתיחת התמרון ועד היציאה החוצה השבוע, הוטמעו ביחידות הקומנדו רחפנים חדשים, פצצת מרגמה קטלנית, שיפורי נשק ואמצעי תצפית מדויקים שחושפים מחבלים ממרחק רב
• הנה מה שצה"ל יכול לספר
נויה בן גיגי, אתר צה"ל
א' ניסן התשפ"ד / 09.04.2024 14:30

מתחילת ‘חרבות ברזל’ לקחה אוגדה 98 חלק משמעותי בלחימה – והובילה את הלחימה בחאן יונס.

מהקפיצה לעוטף בבוקר 7 באוקטובר ועד לחימה ממושכת ברצועה, לאורך כל שלבי התמרון – האוגדה ממשיכה להתפתח, להכניס אמצעי לחימה חדשים ולהטמיע אותם בכוחות בשטח.

“קלטנו בזמן האחרון לא מעט אמל”ח חדש, ממגוון סוגים”, מספר סא”ל איתי, קצין הטנ”א של האוגדה. “מערכות שיודעות לירות אש קטלנית ומדויקת, אמצעי תצפית מתקדמים ויכולות תקיפה מיוחדות”.

בראש עומד עולם הרחפנות, שתופס מקום גדול במלחמה הנוכחית. מתוך הבנה של האיום ורצון לפתח יכולות שעולות עליו, נכנסו לשימוש על ידי אוגדה 98 מספר סוגים של רחפנים.

עם תחילת התמרון, נחשפה פצצת המרגמה המיוחדת של יחידות הקומנדו – ‘עוקץ פלדה’. מדובר בפצצת מרגמה בעלת הנחיה כפולה שמאפשרת פגיעה מדויקת במטרות טרור בשטח בנוי, תוך הפחתת הסיכון לפגיעה בבלתי מעורבים.

“השתמשנו בה בפעם הראשונה עם תחילת המלחמה”, משחזר סרן נ׳, מ”פ ביחידת מגלן. “היא מאפשרת לנו לנטרל איומים בדיוק רב יותר מסוגי פצצות אחרות. אין שום חוסר ודאות אחרי הירי – אנחנו יודעים שהסרנו את האיום”.

בנוסף, העוצבה קלטה אמצעי תצפית בעלי יכולות מיוחדות שמאפשרות לגלות אויב, לזהות מחבלים, צלפים וגורמים עוינים נוספים ממרחק.

בשביל להטמיע את כל אלו ביחידות הלוחמות, מפקדי הטנ”א בנו תוכנית המשכיות של כלל האמצעים, בשיתוף מחלקת אמל”ח בזרוע היבשה והחטיבה הטכנולוגית ליבשה, שאחראים על ההטמעה הלוגיסטית.

בעקבות זאת, נוצרו הכשרות מיוחדות שמלמדות על החידושים ומוודאות שהלוחם בקצה מיומן בתפעול הכלים.

“החודשים האחרונים היו חודשי לחימה ארוכים, במסגרתם עבדו גם אנשי הטנ”א מסביב לשעון, תמכו את הלחימה ונשארו לטפל בכלים, גם כשהלוחמים בהתרעננות. גם אחרי החודשים האלה, הכשירות שלנו נשארת גבוהה מאוד, אנחנו מוכנים לכל תרחיש והחיילים ממשיכים לעשות עבודה מדהימה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות