הגר”ד יוסף: לא אתמודד • “הגוף הבוחר מוטה. הם רפורמים וחילונים”

הגר"ד יוסף פרסם 'גילוי דעת' בו הוא מסביר מדוע אינו מתמודד לרבנות ירושלים, למרות רצונו של אביו הגר"ע זצ"ל: "נתברר לי כי הגוף הבוחר מוטה לטובת מועמדים של הציונות הדתית"
נחמן וייס
י"ד תשרי התשע"ה / 07.10.2014 23:09

חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, פרסם הערב (שלישי) מכתב ‘גילוי דעת’, בו הודיע על החלטתו שלא להתמודד על תפקיד הרב הראשי הספרדי של ירושלים, למרות שאביו זצ”ל רצה כי יכהן בתפקיד. במכתבו הוא תוקף בחריפות את הגוף הבוחר. 

החלטתו של רבי דוד יוסף התקבלה לאחר לבטים רבים ולאחר התייעצות עם נשיא מועצת חכמי התורה, הגר”ש כהן, אחיו הראשל”צ הגר”י יוסף, יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי, ועוד.

וכך הוא כותב במכתב החריף: “הנה אמנם שמעתי מספר פעמים מפי אבי מורי עטרת ראשי מרן מופת הדור שר התורה רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל, כי רצונו שאשמש בתפקיד הרב הראשי לירושלים, ולמרות שהבעתי בפניו את רוצני להמשיך בעבודת הקודש, והתמסר לכתיבת הספרים ‘הלכה ברורה’, עם כל זאת עמד על כך שעלי לקבל על עצמי את עול רבנות עיה”ק ירושלים, ואף הביע את רצונו זה, בפני מספר רב של אנשים בשבועות האחרונים לימי חייו, וחפצתי לעשות רצון צדיק.

“אולם”, ממשיך הגר”ד ותוקף, “מאידך נתברר לי לאחרונה כי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לירושלים, שהורכב על ידי אנשי מפלגת הבית היהודי, הוא מוטה למען מועמדים של הציונות הדתית וחלקם הגדול של האנשים והנשים שנתמנו על ידיהם לבחור את הרבנים הם רפורמים וחילונים, וכל מי שאנשי הבית היהודי אינם חפצים ביקרו כמעט ואין לו סיכוי להיבחר בגוף הבוחר הנוכחי, ואי אפשר אפילו להיפגש עם אותם בוחרים ולבקש מהם שיתמכו במועמד הנמנה עם הציבור החרדי, באשר כל רצונם שיהיה המועמד קרוב לרוחם והשקפתם וכדי בזיון וקצף”.

כאן משגר הגר”ד עקיצה למתמודדים החרדים האחרים – הראשל”צ הגרש”מ עמאר, וגיסו הגר”מ טולידאנו – וכותב: “לאור האמור פניתי לכמה מגדולי ומאורי הדור שליט”א, כדי להיוועץ עמם, והסכימו איתי כי התמודדות בבחירות כאלו אשר הבוחרים עצמם נבחרו אך ורק מתוך מגמה ברורה שלא יבחר לתפקיד מי שאינו מאנשי שלומם, תגרום לבזיון לכלל ציבור החרדים לדבר ה’ ויש בדבר משום חילול ה’ וחילול כבוד תורתינו הקדושה, והסכימו שמסתמא אף אאמו”ר מרן הראש”ל זצוק”ל היה מסכים שאין להתמודד בבחירות כאלו, וכל עוד קיים גוף בוחר זה בלי שינויים אין בדעתי להתמודד בבחירות אלו”.

הגר”ד מסיים: “ובעזרת השם יתברך, אני מקבל עלי להמשיך ביתר שאת וביתר עוז בעבודת הקודש של הפצת התורה במסירת שיעורי תורה לאברכים ולציבור הרחב, ובכתיבת ספרים, ואני תפילה שחפץ ה’ בידי יצלח להגדיל תורה ולהאדירה”.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר, גורם בכיר בש”ס העריך בשיחה עם חרדים10, כי מי שיזכה מההפקר הוא הרב טולידאנו, חתנו של הגר”ע זצ”ל, שעשוי לזכות בתמיכת כלל הגורמים החרדים בגוף הבוחר.

 “אנחנו נתקשה לתמוך בגרש”מ עמאר”, מודה הגורם. “הרב טולידאנו הוא בהחלט מועמד פשרה אפשרי שיכול להיות מוסכם גם על יהדות התורה”.

הגורם מנתח את יחסי הכוחות בגוף הבוחר, וטוען כי גם בקרב נציגי בתי הכנסת, ואפילו בקרב נציגי שר הדתות, ישנם כאלה שלא יתמכו בגרש”מ עמאר.

wpid-img-20141007-wa0052.jpg

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות