אסא כשר: אחים לנשק “משובחים”, המתנחלים? “טבעת עכורה”

פרופ' אסא כשר, מי שחיבר את הקוד האתי של צה"ל ושל עוד מוסדות וארגונים רבים, דימה בפודקאסט של אוניברסיטת רייכמן, את החברה הישראלית למרק: המתנחלים הם 'הטבעת העכורה', ואילו פעילי ארגון 'אחים לנשק' והטייסים, שהצהירו על אי התנדבות - הם 'כופתאות משובחות'
חרדים 10
א' ניסן התשפ"ד / 08.04.2024 22:23

פרופ’ אסא כשר, מי שחיבר את הקוד האתי של צה”ל ושל עוד מוסדות וארגונים רבים בישראל, הסביר את ההבדל בעיניו בין המתנחלים לבין פעילי המחאה ‘אחים לנשק’ והטייסים.

הוא דימה את החברה הישראלית למרק, כאשר במרק יש “כופתאות משובחות” כמו ‘אחים לנשק’ והטייסים ומצד שני, יש זרמים עכורים כמו ‘הטבעת העכורה’ והם ציבור המתנחלים – שרבים מהם, צריך להזכיר, מסרו את נפשם למען עם ישראל במלחמה –  וגורמים נוספים.

לפני מספר שבועות, בפודקאסט של אוניברסיטת רייכמן עם הפרופ’ יניב רוזנאי והפרופ’ ליאב אורגד,  שפורסם על ידי ישי פרידמן בערוץ 14 –  הוא אמר: “המתנחלים הם הטבעת העכורה הזאת שבתוך המרק. אני חושב שיש פה הרבה כופתאות משובחות. אני חושב ש’אחים לנשק’ זה כופתאות משובחות”.

הוא הוסיף: “אני חושב שהטייסים ואנשי המודיעין שאמרו ‘אחנו משהים את ההתנדבות שלנו, אנחנו לא מתנדבים לצבא שיתן לנו פקודות חווארה’, אז אני חושב שיש פה הרבה מאוד כופתאות משובחות”.

ח”כ אוהד טל מהציונות הדתית הגיב: “עולם הפוך. לפי אסא כשר, כותב הקוד האתי של צה”ל, מי שקוראים לסרבנות הם כופתאות משובחות ומי שנמצאים תמיד וללא תנאי בחזית הלחימה הם טבעת עכורה. אסא, גם אחרי ה-7.10 אתה בוחר לעסוק בהפצת שנאה – לשם השנאה. מציע שתחזור לקרוא את מסמך הערכים שכתבת, אולי תתעשת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות