פיצול בציונות הדתית: ראש ישיבת ‘מרכז הרב’ הגיש מועמדות

פיצול בציונות הדתית: ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, הגיש את מועמדותו לכהונת הרב הראשי האשכנזי של ירושלים • אתמול קראו רבנים מהציונות הדתית: "לא לתת לפילוגים פנימיים לקלקל את השעה"
יוני גרין
י"ד תשרי התשע"ה / 07.10.2014 22:00

ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, הגיש הערב (שלישי) את מועמדותו לכהונת הרב הראשי האשכנזי של ירושלים.

הרב שפירא, בנו של הרב הראשי לשעבר הרב אברהם שפירא זצ”ל, מציג את המועמדות למרות שהרב אריה שטרן הוא המועמד שנבחר על ידי כל רבני הציונות הדתית כמועמד מוסכם.

לדברי מקורביו, התמודדותו מגיעה על רקע האפשרות שהרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית לתפקיד, לא יוכל להתמודד בסופו של דבר.

בניגוד לרב אריה שטרן, שלמינויו מתנגדים החרדים בנחרצות, צפוי הרב שפירא ליהנות מתמיכה של נציגים חרדים ומהציונות הדתית בגוף הבוחר. שכן, למרות היותו מזוהה עם הזרם החרד”לי, הוא מקורב לחוגים חרדיים, והיה אהוב במיוחד על הגר”ע יוסף זצ”ל.

הרב שפירא התמודד לפני יותר משנה על תפקיד הרב הראשי לישראל, מול הרבנים לאו וסתיו – והפסיד.

השמועות על כוונתו של הרב שפירא להתמודד, הובילה אתמול (שני) שורה של רבנים בכירים בציונות הדתית לפרסם מכתב נגד הצגת מועמדויות נוספות לתפקיד רבה הראשי האשכנזי של ירושלים מטעם הציונות הדתית.

בהצהרה שפרסמו הרבנים הם קראו “לכל רבני הציונות הדתית להתגייס לבחירת הרב שטרן” וביקשו שלא לתת “לפילוגים פנימיים לקלקל את השעה”.

 ההצהרה התפרסמה בשמם של הרבנים הגאונים יהושע רוזן – זקן רבני ישיבת ‘מרכז הרב’ ומתלמידיו של  הרה”צ צבי יהודה קוק זצ”ל, גדעון פרל – רב היישוב אלון שבות, ישראל רוזן – ראש מכון ‘צומת’, יעקב ורהפטיג – ראש מכון הארי פישל ואב”ד בירושלים.

גם הרב דוד סתיו, יו”ר רבני צוהר, מי שהפסיד בהתמודדות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, הצטרף לקריאה.

“עם הכנסנו לישורת האחרונה בבחירות לרבנות ירושלים”, כתבו הרבנים, “באנו לעורר את אחינו, רבני הציונות הדתית, שלא לפגום באחדות שנוצרה סביב מועמדותו של הרה”ג אריה שטרן שליט”א לתפקיד.

מדובר בהזדמנות היסטורית. לראשונה מזה 30 שנה עומד להתמנות רב ציוני דתי לתפקיד רבני בכיר במדינתנו. אל נא ניתן לפילוגים פנימיים לקלקל את השעה.

לצערנו בשנים האחרונות חווינו כמה פילוגים כאלה שהובילו לכך שלא זה ולא זה נבחר לתפקיד, והרבנות המשיכה להישלט בידי רבנים ללא ראייה לאומית רחבה. הדוגמה האחרונה והעגומה לכך הייתה בבחירות לרבנות הראשית לישראל.

הרה”ג אריה שטרן שליט”א, נבחר על ידי נציגי בתי הכנסת הציוניים דתיים בירושלים, הינו נתמך על ידי רובם המוחלט של רבני הציונות הדתית, ונכון לעכשיו הינו המועמד המוביל לתפקיד. על כן אנו קוראים לכל רבני הציונות הדתית להתגייס לבחירתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות