מירי רגב החליטה: טקס הדלקת המשואות- ללא קהל ויצולם מראש

חשש ממחאות? לדברי השרה, הממונה על טקס הדלקת המשואות ואירועי שנת ה-76 למדינה, הוחלט לקיים את הטקס בצורה זו לאחר שקלול של מכלול הנסיבות החריגות בשנה זאת בעקבות טבח 7 באוקטובר והמלחמה
חרדים 10
כ"ט אדר ב' התשפ"ד / 08.04.2024 19:26

חשש מהפרעות ופרובוקציות? שרת התחבורה מירי רגב, הממונה על טקס הדלקת המשואות ואירועי שנת ה-76 למדינה, החליטה היום (שני) כי הטקס יתקיים ללא קהל ויצולם מראש.

כבר בתחילת העבודה על טקס המשואות הבהירה השרה רגב, כי הטקס השנה יהיה שונה במתכונתו ומותאם לרוח התקופה.

לראשונה פרק הזיכרון יצא מן ההר ויכלול שידור הדלקתן של אבוקות זיכרון בעוטף ובסביבתו – בקיבוצים, במושבים, ביישובים, בערים, באתר המסיבות, במועצות ובבסיס צה”ל, שספגו אבדות כבדות בשבעה באוקטובר.

בנוסף, הודיעה כי השנה בצל המלחמה, לא יתקיים מופע זיקוקים באירועי העצמאות הרשמיים.

את הטקס ינחו מגי טביבי ותמיר סטיינמן. טביבי, בת 29, היא מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. סטיינמן, בן 43, הוא כתב הדרום של חדשות 12.

מטעמה של השרה רגב נמסר, כי ההחלטה לקיים את הטקס ללא קהל ומצולם מראש היא מתוך שקילתן של מכלול הנסיבות החריגות בשנה זאת בעקבות הטבח הנורא בשבעה באוקטובר והמלחמה, שאנו עדיין בעיצומה; האקלים הציבורי הכולל – שכול, אובדן וכאב עמוקים של העם בישראל והכמיהה לצד המאמצים הנחרצים להחזרתם של החטופות והחטופים.

לצד זאת, בחודש שעבר דווח כי לאחר התייעצות בין שר הביטחון והרמטכ”ל, הוחלט שלא לקיים השנה את מטס חיל האוויר והמשט באילת ביום העצמאות, זאת לאור מיקוד צה”ל במלחמה ובהתאם להמלצת מפקד חיל הים ומפקד חיל האוויר.

עוד דווח כי מטס חסר ליום הזיכרון יתקיים כסדרו מעל הר הטייסים והר הרצל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות