גלנט: הלחץ צבאי שיצרנו מאפשר קבלת החלטות קשות

שר הביטחון ביקר בבקו"ם והתייחס למגעים על עסקה: "אנחנו נהיה מוכנים לשלם מחיר כדי להחזיר את החטופים. לדעתי אנחנו נמצאים בנקודה מתאימה, אך יש צד נוסף שצריך להסכים לכך" • גדעון סער: היציאה מחאן יונס מרחיקה עסקת חטופים, לא מעריך שאנחנו לפני מתווה חטופים"
חרדים 10
כ"ט אדר ב' התשפ"ד / 08.04.2024 15:10

שר הבטחון, יואב גלנט, ביקר היום (שני) בבקו”ם, נפגש עם מתגייסים חדשים לחיל השריון וחיל ההנדסה הקרבית – והתייחס להתקדמות המגעים לשחרור החטופים מעזה.

“יש לנו מחויבות עליונה להחזיר את החטופים שלנו הביתה. התנאים המבצעיים שצה”ל יצר באמצעות לחץ צבאי בלתי פוסק על החמאס ועמדות הכוח שאנחנו מגיעים ממנה למלחמה ולמערכה הזאת מאפשרים לנו גמישות, חופש פעולה וגם קבלת החלטות קשות”, הצהיר גלנט.

הוא הוסיף: “יהיו החלטות קשות, ואנחנו נהיה מוכנים לשלם מחיר כדי להחזיר את החטופים”.

הוא הבהיר כי כפי שעשה צה”ל בפעם הקודמת שעסקת חטופים יצאה לפועל, גם הפעם יידעו כוחות הביטחון לחזור ללחימה. “נבצע כל מה שאנחנו צריכים, ולדעתי אנחנו נמצאים בנקודה מתאימה. האם זה יוביל או לא יוביל לתהליך? אינני יודע. יש צד נוסף שצריך להסכים לכך”.

שר הביטחון דיבר עם המתגייסים על הישגי המלחמה – ואמר: “מה שקורה עכשיו ברצועת עזה זה דבר ללא תקדים. צה”ל חיסל ארבע מחמש החטיבות של החמאס. גם בצפון הרצועה, במחנות המרכז, בחאן יונס ואנחנו נערכים להמשך”.

על נסיגת הכוחות מהרצועה אמר: “הוצאנו כוחות, אנחנו נערכים ונגיע גם לרפיח כדי להכריע את הכוח הצבאי שנמצא שם”

יו”ר הימין הממלכתי, ח”כ גדעון סער, הביע ספקות לגבי האפשרות שעסקה עם חמאס תביא בקרוב את החטופים הביתה וטען כי היציאה מחאן יונס מרחיקה עסקת חטופים.

“אני קורא את הדיווחים, שומע את הפרשנויות – ואולי אני אתבדה תוך זמן קצר, אבל אני לא מעריך שאנחנו לפני מתווה חטופים. אני לא רואה את אותה אופטימיות, הלוואי וזה יקרה אבל אני פשוט לא רואה את זה – ולהיפך”, אמר בראיון לאתר Ynet.

מוקדם יותר שיגר  יו”ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מכתב דחוף לראש הממשלה ובו קרא לו לכנס באופן מיידי את הקבינט המדיני בטחוני – ברקע הדיווחים על האטת המלחמה.

מאוחר יותר, עם תום ישיבת סיעת הציונות הדתית הדחופה שזימן, סמוטריץ’ נפגש עם ראש הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות