סמוטריץ׳ לנתניהו: רק הקבינט מוסמך להחליט לגבי המלחמה

יו"ר הציונות הדתית שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה - וקרא לו לכנס במיידי את הקבינט המדיני • "הפורום היחיד המוסמך לקבל החלטות מכריעות בזמן מלחמה זהו הקבינט המורחב, אך לצערי לא כך פועלים הדברים • החלטות מתקבלות בקבינט המצומצם ופוגעות באינטרסים הביטחוניים שלנו"
אריה ריבקינד
כ"ט אדר ב' התשפ"ד / 08.04.2024 12:09

יו”ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שיגר היום (שני) מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו – ובו קרא לו לכנס במיידי את הקבינט המדיני בטחוני, ברקע הדיווחים על האטת המלחמה.

מאוחר יותר, עם תום ישיבת סיעת הציונות הדתית הדחופה שזימן, סמוטריץ’ נפגש עם ראש הממשלה.

בפנייתו לנתניהו כתב השר סמוטריץ’: “בעקבות המצב הנתון של הוצאת הכוחות המתמרנים מעזה והורדת עצימות המלחמה באופן כללי, תוך כדי עיכוב של שבועות ארוכים מאוד בכניסה לרפיח, יחד עם הדיווחים על נכונות ישראלית לדון בחזרת תושבי עזה לצפון הרצועה – ובפועל להביא להפסקת המלחמה, ובנוסף לפרסומים על הענקת מנדט נרחב מאוד לצוותי המשא ומתן, אני דורש ממך לכנס עוד הערב דיון מיוחד של הקבינט המורחב בו נקבל עדכון מלא ואת כל המידע על מצב המלחמה”.

סמוטריץ הוסיף: “הפורום היחיד המוסמך לקבל החלטות מכריעות בזמן מלחמה זהו הקבינט המורחב, אך לצערי לא כך פועלים הדברים ואנו רואים כי החלטות מתקבלות בקבינט המצומצם ללא אישור או עדכון הקבינט המורחב תחת לחצים בינלאומיים שפוגעים במומנטום של המלחמה ובאינטרסים הביטחוניים שלנו.

“אני כבר מתריע שבועות ארוכים שבמקום להוריד את הרגל מהגז, אנו צריכים להגביר את הלחץ על חמאס בעזה, וזו הדרך היחידה בה נוכל להשיב את החטופים ולהשמיד את חמאס. לכן אני חוזר על דרישתי לכנס את הקבינט המדיני המורחב עוד הערב לדיון דחוף בנושא”.

מוקדם יותר הבוקר זימן סמוטריץ’ את השרים וחברי הכנסת של מפלגתו לעדכונים ו”להתייעצות דחופה” בכנסת.

מדובר בצעד שמטרתו להבהיר לראש הממשלה נתניהו את אי שביעות הרצון מדילול הכוחות המשמעותי בעזה – וכן מהמתווה המוצע, נכון לעכשיו, של העסקה המתגבשת לשחרור החטופים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות