מאותת לנתניהו: סמוטריץ’ כינס ח”כי הסיעה להתייעצות דחופה

יו"ר הציונות הדתית זימן את השרים והח"כים של מפלגתו לעדכונים ולהתייעצות דחופה בכנסת • הרקע: דילול הכוחות בעזה וקידום עסקת החטופים
חרדים 10
כ"ט אדר ב' התשפ"ד / 08.04.2024 09:50

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, זימן הבוקר (שני) את השרים וחברי הכנסת של מפלגתו לעדכונים ולהתייעצות דחופה בכנסת.

לפי דיווח בערוץ 7,  מדובר בצעד שמטרתו להבהיר לראש הממשלה נתניהו את אי שביעות הרצון מדילול הכוחות המשמעותי בעזה – וכן מהמתווה המוצע, נכון לעכשיו, של העסקה המתגבשת לשחרור החטופים.

מוקדם יותר אמר גורם מצרי בכיר:  “חלה התקדמות בשיחות בקהיר ויש הסכמה על הדברים העיקריים בין כל הצדדים”.

הערוץ המצרי “אל-קאהרה אל-אחבאריה” דיווח, כי משלחות חמאס וקטאר עזבו את מצרים, והן ישובו לשם בעוד יומיים על מנת לסכם את תנאי העסקה הסופיים.

עוד נאמר בדיווח, כי המשלחות הישראלית והאמריקנית עזבו את קהיר גם כן וביומיים הבאים יימשכו שיחות ההתייעצות בין הצדדים. הדיווח המצרי לא אושר על ידי אף גורם רשמי.

בישראל סירבו להתייחס באופן רשמי לדיווחים על התקדמות במגעים, אך גורם מדיני המעורה בפרטים מצנן את הדיווחים וטען: “המרחק עדיין גדול”.

לפי ‘כאן חדשות’, הגורם מבהיר כי המשלחת הישראלית במילא הייתה אמורה לשוב ארצה בתום הפסגה בקהיר, ואומר כי רק בשעות ובימים הקרובים יהיה ניתן לדעת האם אכן ישנה התקדמות, ולו קטנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות