“יצא רק בשקית שחורה”: המחבל הנתעב וואליד דקה מת בביה”ח

אחד האסירים הביטחוניים הוותיקים, שהיה מעורב בחטיפה והרצח של משה תמם הי"ד ב-1984 מת לאחר שמצבו היה סופני • נגזרו עליו 37 שנות מאסר, הוא ביקש לקבל שחרור מוקדם בשל מחלתו - ובקשתו נדחתה
חיים טוויל
כ"ט אדר ב' התשפ"ד / 08.04.2024 00:09

המחבל וליד דקה מת היום (חמישי) בבית החולים ‘אסף רופא’ לאחר שחלה ומצבו היה סופני.

דקה היה מעורב בחטיפה והרצח של משה תמם הי”ד בשנת 1984 והיה אמור להשתחרר מהכלא בשנה הבאה. הוא היה  אחד מבכירי וותיקי המחבלים בבתי הכלא בישראל.

על דקה נגזרו 37 שנות מאסר ובהמשך נגזרו עליו שנתיים נוספות,  לאחר שנתפס בבית סוהר עם טלפון סלולרי שהבריח לו ח”כ לשעבר ממפלגת בל”ד באסל גטאס.

הוא הגיש לאורך השנים כמה בקשות לשחרור מוקדם, אולם אלה נדחו בכל פעם מחדש. בקשתו האחרונה לשחרור מוקדם בשל מצבו הסופני נדחתה לפני עשרה חודשים.

איילת תמם, גיסתו של משה הי”ד כתבה בפוסט בפייסבוק: “החדשות הכי טובות ששמענו בחצי שנה האחרונה. בהצלחה בגיהנום יה שטן”.

אורטל תמם, אחייניתו של משה, כתבה גם היא בפייסבוק: “מת בחולי, בכלא, כשפל האדם המסכן והעלוב שהוא. אחרי שעמד בראש החוליה שעינתה ורצחה את דוד שלי, המשיך לענות את משפחתי שלי.

“נלחמנו רבות להישארותו בכלא, וכל רגע של מאבק השתלם. עבור משפחתי האהובה ורווית מלחמות הצדק, עבור עם ישראל, וגם עבורי אישית. באבוד רשעים רינה”.

אורן, אחיו של משה תמם ז”ל, אמר לחדשות 12: “הרגשה של התרוממות רוח אחרי עשורים שאנחנו פשוט נרדפים על ידי דקה ומשפחתו, באין-ספור תעלולים הוא למעשה סמל של המחבלים והרוצחים. ערבי ישראלי, סמל. לא עוד מחבל שמת בכלא – מת הסמל שלהם. אני כאח שכול, מבחינתי הודעה כזאת אחרי מאבקים, גם בשנה האחרונה עד לעליון כי הוא רצה להשתחרר בגלל המחלה, נלחמנו בכל הכוחות והוא נשאר בכלא – והוא יצא רק בשקית שחורה. כמשפחה אנחנו מגיעים לסיפוק, יש בכלא עוד שני רוצחים של אחי ואנחנו מקווים שגם הם ימותו בכלא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות