סקר דיירקט פולס: מה הלקח הכי חשוב מהמלחמה, והאם ניתן לנצח?

49% מהציבור סבור שהלקח החשוב ביותר לאחר שישה חודשים של לחימה, הוא הצורך לשנות את תפיסת הביטחון של ישראל • 40% מהציבור חושב כי הדרג הצבאי והמודיעיני הוא האחראי העיקרי למחדל ה-7 באוקטובר
חרדים 10
כ"ט אדר ב' התשפ"ד / 07.04.2024 21:44

שינוי תפיסת הביטחון עכשיו: חצי שנה לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס – רוב גדול של הציבור הישראל דורש את שינוי תפיסת הביטחון של מדינת ישראל, אף יותר מהצורך באחדות העם.

כך עולה מסקר מיוחד של מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ שפורסם הערב (ראשון) ב’מהדורה המרכזית’ של ערוץ 14.

כ-49% מהמשיבים בסקר טוענים כי שינוי התפיסה הביטחונית של ישראל הוא הלקח החשוב ביותר מהמלחמה. כ-27% מהציבור טוען כי הצורך באחדות בעם הוא החשוב ביותר לאחר חצי שנה של מלחמה, ואילו 19% חושבים כי הלקח החשוב ביותר הוא ההסתמכות על תעשיית נשק מקומית וכי על ישראל להיות בלתי תלויה באחרים.

בנוסף, 5% מקרב הציבור מאמינים כי המסקנה העולה לאחר שישה חודשים של מלחמה היא לטפח את צבא המילואים.

מי האחראי העיקרי למחדל ה-7 באוקטובר?

42% מהציבור חושב כי הדרג המדיני, הצבאי והמודיעיני הם האחראיים העיקריים למחדל שאירע בשבעה באוקטובר ביישובי הדרום, בו טבחו מחבלי חמאס ביותר מ-1,200 בני אדם וחטפו מעל 200 קשישים, נשים, ילדים וחיילים.

על פי נתוני הסקר, 40% מהציבור חושב כי הדרג הצבאי והמודיעיני הם האחראים למתקפת הפתע של מחבלי חמאס ואילו 17% מהציבור חושבים כי הדרג המדיני בלבד, הוא האחראי העיקרי למתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר ו-1% בקרב הציבור, אין עמדה בנושא.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה

עוד עולה בסקר,  כי רוב מוחץ של 83% מקרב הציבור סבור כי צריך להמשיך את הלחימה עד להשמדה מוחלטת של חמאס ולהשיב את כל החטופים. 15% מהמשיבים טוענים כי לא צריך להמשיך בלחימה. 2% מהמשיבים ללא עמדה בנושא.

והאם מדינת ישראל יכולה לנצח במלחמה נגד החמאס?

רוב גדול של הציבור, כ-70%, טוען כי ישראל מסוגלת לנצח את ארגון הטרור העזתי, 27% סבורים כי ישראל לא יכולה לנצח במלחמה ול-3% אין עמדה בנושא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות