האדמו”ר זוכה מפגיעה בנכדתו, שמתעקשת: ה’ יודע שהוא פגע בי

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה מחמת הספק את הרב ברוך לייפר, מעבירות של מעשים חמורים בנכדתו • בראיון טוענת הנכדה, כי היא אינה הנפגעת היחידה מסבה: "הוא פגע בי. את זה כולם יודעים" • "שהעולם ידע שלא כל מי שיש לו זקן, חליפה אדמו"רית ומקל כסף - הוא אדם צדיק"
חרדים 10
כ"ח אדר ב' התשפ"ד / 07.04.2024 19:21

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה היום (ראשון) את האדמו”ר מחוסט, הרב ברוך לייפר, מעבירות של מעשים חמורים בנכדתו.

סיור פנורמי באוטובוס קומותיים עם גג פתוח בירושלים? קבלו בחינם

האדמו”ר, שהואשם לפני שנתיים בביצוע העבירות, זוכה מחמת הספק בהכרעת דין שניתנה בדלתיים סגורות. האדמו”ר נאשם שביצע את העבירות בנכדה כשהייתה כבת 13-12 – וטען לאורך המשפט שהתלונה נולדה כתוצאה מסכסוך משפחתי.

בראיון אמיץ וגלוי לב לורד פלמן מ’כאן חדשות’ אמרה הנכדה פערי: “כואב לי ממש, לא חשבתי שזה יהיה הכיוון בכלל. הוא פגע בי. את זה כולם יודעים, זה אלוקים יודע. שהעולם ידע שלא כל מי שיש לו זקן, חליפה אדמו”רית ומקל כסף – הוא אדם צדיק”.

היא הוסיפה: “הוא עשה תנועת ניצחון שיש אלוקים, אבל הוא כנראה לא יודע מה זה. הוא עשה את זה מתחת לרדאר ולא רק לאחת. הוא עשה את זה בשם האדמו”רות שלו, והצדיק את זה בשם התורה. צריך להיזהר וצריך לשים את העין, אם יש נורה אדומה מהר לטפל בזה”.

לפי ‘כאן חדשות’, הפרקליטות נתנה אמון בעדות שמסרה פערי במשטרה ובבית המשפט, וסברה כי יש מספיק ראיות להרשעתו של הרב לייפר. לצד עדותה, נמסרו עדויות מגורמי טיפול, גורמי הוראה ומבני משפחה.

אולם, לבסוף האדמו”ר זוכה  בשל חוסר ראיות לביצוע הצעשה החמור  שיוחס לו: “גם השופטים שזה שהם פסקו בצורה כזאת, לא אומר שהם לא מאמינים לי. זה לא אומר שהפוגע לא פגע, פשוט אין להם מספיק ראיות כדי להוכיח את זה”.

לדברי פערי, השופטים “הפילו את התיק” ואימצו את הטענה שמדובר בסכסוך משפחתי: “הם לא מבינים שהפגיעה גרמה לסכסוך המשפחתי. זה לא היה סכסוך, זה היה פשוט הגנה. ההורים שלי רצו להגן עלי מהפגיעה, וניתקו איתו קשר. הם ידעו שהוא מנוול ושהוא פוגע והם פשוט רצו לעצור את זה”.

האדמו”ר הוא קרוב משפחתה של מלכה לייפר, שהורשעה בביצוע עבירות חמורות בתלמידות בבית הספר החרדי שניהלה במלבורן שבאוסטרליה.

לדברי שאנה אהרונסון, מנהלת מרכז הסיוע ‘מגן’, במרכז ידוע על מקרים נוספים: “פערי לא הייתה הנפגעת הראשונה, היא רק הראשונה שהייתה מוכנה למסור עדות ולעמוד במקום הקשה הזה. אנחנו מאוד מקווים ומאמינים שזה לא הסוף”.

עורך הדין מיכאל עירוני, שמייצג את האדמו”ר מחוסט, הביע סיפוק מהכרעת הדין: “אנחנו שמחים שבית המשפט הנכבד עשה היום צדק, וזיכה את מרשי מהעבירות שיוחסו לו במשך שנתיים. תקופה מאוד קשה, ואני מחזק את מרשי בדרכו. כמו שטענו בתחילת הדרך מדובר בעלילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות