הממשלה ליועמ”שית: דורשים ייצוג נפרד בעתירות לבג”ץ על גיוס חרדים

מזכיר הממשלה טוען במכתב ששיגר: "פער מהותי בין עמדת היועמ"שית לעמדת הממשלה בסוגיית הגיוס ובסוגיית התמיכות" • הממשלה טוענת כי בג"ץ כבר נענה לבקשת נתניהו, ולכן ההנחיה של היועמ"שית "לפעול אקטיבית לגיוסם של תלמידי הישיבות - מנוגדת להחלטת בג"ץ"
חרדים 10
כ"ח אדר ב' התשפ"ד / 07.04.2024 18:50

מזכיר הממשלה יוסי פוקס שיגר היום (ראשון), בשם הממשלה, מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה,  בו דרש כי הממשלה תקבל ייצוג נפרד בעתירות שהוגשו לבג”ץ  בדרישה  לגייס חרדים לצה”ל – ולא תיוצג על ידה.

סיור פנורמי באוטובוס קומותיים עם גג פתוח בירושלים? קבלו בחינם

“ראוי כי בסוגיה ציבורית כה מרחיקת לכת, בעיצומה של מלחמה, יאושר ייצוג משפטי נפרד לממשלה בעתירות אלו”, כתב פוקס.

עו”ד יוסי פוקס מבהיר במכתב – שפורסם לראשונה על ידי מוטי קסטל מערוץ 14 –  מדוע נדרש ייצוג נפרד: “אין כל אפשרות לגשר על הפער המהותי שבין עמדת היועמ”שית לעמדת הממשלה הן בסוגיית הגיוס והן בסוגיית התמיכות. בסוגייה ציבורית כה מרחיקת לכת, בעיצומה של מלחמה, יש לאשר ייצוג משפטי נפרד לממשלה בעתירות אלו”.

עו”ד פוקס טוען בפני היועמ”שית כי שר המשפטים יריב לוין כבר ביקש מוקדם יותר השבוע קבלת ייצוג נפרד בבית המשפט העליון – אך נענה כי זהו מוקדם מידי לעסוק בכך.

אלא שעוד באותו יום התקבלה במזכירות הממשלה הבקשה המפורטת של ‘איחוד הישיבות בארץ ישראל’, המרכז תחתיו את עולם הישיבות החרדיות, הכוללת עשרות סעיפים כשחלקם מהותיים ביותר – בקשה “המחייבת תשובה נפרדת לחלוטין של הממשלה והעומד בראשה מזו הצפויה על ידי היועמ”שית”, טוען פוקס במכתבו לבהרב-מיארה.

פוקס מוסיף וכתוב ליועמ”שית: “מכתבך, ממנו משתמע כי על מערכת הביטחון לפעול כבר כעת לגיוסם של תלמידי הישיבות וכי בתצהיר לבג”ץ עליה להציג ‘כיצד פעלה ליישום החוק’ – אינו עולה בקנה אחד עם החלטות בג”ץ ומאיין מכל תוכן את הדיון שקבע בג”ץ בהרכב מורחב של 9 שופטים”.

מזכיר הממשלה מדגיש: “בית המשפט נענה לבקשת רה”מ שלא לקבל החלטה במשך 30 יום ע”מ לגבש הסכמות – ועל כן ההנחיה לפעול כעת אקטיבית לגיוס מנוגדת להחלטת בג”ץ”.

פוקס דורש שוב מבהרב-מיארה: “נבקש לאשר לממשלה בדחיפות ייצוג נפרד בבג”ץ… שכן בכוונת הממשלה להשיב בנפרד מעמדת היועמ”שית לבקשת איחוד הישיבות בארץ ישראל”.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני כשבועיים ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו מבית המשפט העליון הארכה של 30 ימים נוספים להגשת תשובת המדינה לעתירות שהוגשו נגד חוק הגיוס.

במכתבו כתב נתניהו: “סוגיית השוויון בנטל היא נושא חשוב מאין כמוהו לחברה הישראלית ולעתידה, כוונת הממשלה לפתור נושא מורכב זה, שלא נפתר במשך עשרות שנים, מתבטאת בכך שהממשלה התחייבה ביוני אשתקד להסדיר את הנושא תוך תשעה חודשים”.

בשבוע שעבר תקף גורם בסביבת ראש הממשלה  את היועמ”שית בשל הבהרה ששיגרה למשרדי החינוך והביטחון על פקיעת חוק הגיוס.

“לא ברור מה כל כך דחוף ליועצת המשפטית לממשלה ליצור קרע בחברה הישראלית בנושא הגיוס, לאחר שבג”ץ נעתר לבקשת ראש הממשלה להשלים מתווה גיוס תוך 30 יום בהרכב מורחב של תשעה שופטים. היעוץ המשפטי לממשלה אינו מוסמך לרוקן מתוכן את החלטות בג”ץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות