“על סף תהום”: נהג האיץ ודרס 5 מפגינים בת”א, אחת במצב בינוני

אישה נפצעה באורח בינוני וארבעה נוספים נפצעו באורח קל מפגיעת רכב במפגינים ברחוב שאול המלך • הנהג נעצר בידי המשטרה • גדעון סער על הדריסה: "פשע שנאה ברור וחמור. סימן נוסף להתדרדרות בחברה הישראלית"
חיים טוויל
כ"ח אדר ב' התשפ"ד / 06.04.2024 23:24

אישה הולכת רגל כבת 50  נפצעה באורח בינוני וארבעה נוספים נפצעו באורח קל, מפגיעת רכב במפגיני שמאל הערב (מוצאי שבת) ברחוב שאול המלך בתל אביב.

הנהג המשיך בנסיעה ונעצר על ידי שוטרים. החמישה פונו לבית החולים איכילוב בעיר.

מבית החולים איכלוב נמסר: “למרכז הרפואי תל אביב הגיעו הערב חמישה פצועים מההפגנה. פצועה אחת במצב בינוני כתוצאה מדריסה, בהכרה עם פציעת חזה. השאר במצב קל”.

מבדיקה ראשונית עולה, כי התנהל ויכוח בין המוחים לנהג, שעוכב על ידי המשטרה.

מהמשטרה נמסר: “בשלב זה ידוע כי נהג רכב פגע תוך כדי נסיעה באזרחים והמשיך בנסיעה עד שנעצר על ידי השוטרים. האזרחים שנפגעו מקבלים טיפול רפואי והנהג יועבר לחקירה”.

בתיעוד ממקום האירוע ניתן לראות את הנוסעים מקללים ומתעמתים עם המפגינים, בעוד שוטר שנמצא במקום מנסה להרגיע ולאפשר להם להמשיך בנסיעה. כמה רגעים לאחר מכן, הנהג מאיץ – דורס מפגינים ונמלט מהמקום.

השר חילי טרופר מהמחנה הממלכתי מיהר להגיב: “ראוי שכל ישראלי יגנה בפה מלא את הדריסה המזעזעת בהפגנה הערב. אל מול מראה הפצועים השוכבים על הכביש, נשבר הלב. מי שקורא למפגינים ‘נוחבות’ ומי ששותק אל מול הסתה לא יוכל לטעון שידיו נקיות. ראוי שראש הממשלה וכלל ההנהגה יגנו בצורה חדה וברורה את ההסתה ואת המעשה הנורא. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה מהירה לפצועים”.

יו”ר הימין הממלכתי גדעון סער גינה את הדריסה בתל אביב: “ארוע הדריסה הערב בת”א הוא פשע שנאה ברור וחמור. על מערכת אכיפת החוק לפעול למיצוי הדין עם הדורס. זהו סימן נוסף להתדרדרות בחברה הישראלית בזמן שהיא מותקפת על ידי אויבינו מכל עבר. על סף תהום – חובה להתעשת”.

השר בני גנץ: “אירוע הדריסה בתל אביב מחריד וראוי לגינוי. כולנו צריכים להשמיע קול ברור שמגנה כל אלימות. ההשוואה של המפגינים לאויבינו, והאשמתם ברצון לרצוח את ראש הממשלה, הם חוסר אחריות לאומית. ראוי שכל מנהיגי הציבור יתנהגו ברגישות לכל חלקי החברה, בייחוד בימים הקשים האלו. אני מבקש לאחל החלמה מלאה לפצועים, וקורא לכולם – אסור לחזור לימים שלפני ה-7.10”.

במקביל מסרה המשטרה כי במחאה מתחת לגשר עזריאלי בתל אביב, “קבוצת מפירי סדר החליטה בתום המחאה שאושרה – להתפרע ולהפר את הסדר, תוך הבערת מדורות על הכביש ותקיפת שוטרים, במהלך התקיפה נפצעה שוטרת מג”ב שנזקקה לטיפול רפואי לאחר שחטפה אגרוף בפניה ממפגין.

“לצערנו הרב, קומץ של מפגינים הגיעו במטרה להתעמת עם השוטרים באלימות קשה ולא למחות באופן לגיטימי.

“הדלקת מדורות סביב ההמון כרוכות בסכנת חיים. למרות כל האזהרות והסכנות, מפירי הסדר ממשיכים לעבור על החוק ומסכנים את עצמם ואת כלל המשתתפים ומבעירים מדורות, אנו קוראים למפגינים לנהוג באחריות ולא להפר את הסדר”.

צילום: דוברות המשטרה

במשטרה הדגישו: “אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר וינהג באלימות כלפי שוטרים”.

המפגין ממנו נפגעה השוטרת בהפגנה נעצר על ידי המשטרה – וכעבור זמן פרסמה המשטרה הבהרה: “בבחינה מחודשת של הצילום מזירת האירוע, נראה כי השוטרת אכן נפגעה באפה ממרפק של אחד המפגינים –  זאת במהלך עימותים שהיו במקום, עת שהמפגין נהדף על ידי אחד השוטרים ללא כוונת זדון לפגוע בשוטרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות