חיזבאללה הפיל כטב”ם בשמי לבנון; 2 לוחמים נפצעו קשה בעזה • שוטף

צה״ל והשב"כ: חוסל בכיר במנגנון ביטחון הפנים של חמאס • חמאס בהודעה רשמית: "משלחת תצא מחר לקהיר" • רצף אזעקות ביישובי הגליל המערבי ובגליל העליון • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ח אדר ב' התשפ"ד / 06.04.2024 21:54
היום ה-183 למלחמה  I עדכונים שוטפים:

22:40 – קבינט המלחמה יתכנס מחר בשעה 11:00

ההערכה היא שהמשלחת הישראלית תצא לקהיר לאחר הדיונים, בשעות אחר-הצוהריים.

22:33 – דובר צה”ל: טיל קרקע-אוויר הפיל כלי טיס מאויש מרחוק  שפעל בלבנון

לפני זמן קצר ארגון הטרור חיזבאללה יירט טיל קרקע-אוויר ששוגר לכלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר – שפעל בשמי לבנון. כתוצאה מכך, הכלי נפגע ונפל בשטח לבנון. בצה”ל מדגישים כי האירוע עדיין מתוחקר.

21:55 – אזעקות בגולן בשל חשש לחדירת כלי טיס

21:26 – שני לוחמי צה”ל נפצעו קשה בקרב במרכז הרצועה

פגז טנק התלקח הבוקר בפרוזדור נצרים: 4 לוחמים נפצעו, בהם 2 קשה. בצה”ל מתחקרים. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

21:00 – מטה משפחות החטופים בהצהרה מיוחדת: “יש עסקה על השולחן – אין ברירה אלה להחזיר את כולם עכשיו”

משפחות החטפים פנו לקבינט המלחמה ולראש הממשלה בהצהרה מיוחדת, בצל ההודעה על רציחתו בשבי של אלעד קציר הי”ד. “חצי שנה אנחנו בסיוט”, אמרה אסתר בוכשטב, אימו של החטוף יגב בוכשטב: “‌‎אנחנו פה דואגים, כואבים, נלחמים, אבל החטופים, בני משפחותינו, נמצאים בגיהינום של חמאס. ‌‎אנחנו דורשים שהמדינה תעשה הכל כדי להגיע לעסקה, להחזיר את החיים לשיקום ואת הנרצחים לקבורה”.

‌‎גם ניסן קלדרון, אחיו של החטוף עופר קלדרון, פנה לממשלה: “לפני 183 יום נחטף מביתו אחי, עופר יחד עם שניים מילדיו – סהר וארז. תחסכו משאר המשפחות את ההודעה המרה שקיבלה משפחת קציר ותעניקו לנו הודעה אחת משמחת לה אנחנו מייחלים כבר חצי שנה. ‌‎תחליטו ותביאו אותם הביתה”.

16:40 – סוכל פיגוע דקירה בירושלים: בן 17 נעצר

המשטרה עדכנה כי סוכל פיגוע דקירה בירושלים. מחבל פלסטיני בן 17 ששהה בישראל באופן לא חוקי, נעצר בידי לוחמי מג”ב ירושלים מחוץ לעיר העתיקה. “בבדיקתו נתפסה סכין גדולה מוסלקת ומודבקת על גופו”, מסרה המשטרה. “מתחקור ראשוני שביצעו שוטרי תחנת שלם, התחזק החשד שהתכוון לבצע פיגוע דקירה וזה סוכל”.

16:12 – רצף אזעקות ביישובי הגליל המערבי ובגליל העליון, דיווחים על יירוטים ונפילות

9 שיגורים בוצעו למרחב הר דב, חמישה מהם יורטו והשאר נפלו בשטח פתוח.

15:50 – אזעקות הופעלו בכמה יישובים בגליל המערבי

התרעות נשמעו בגורן, באילון, באדמית ובערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. כמה נפילות זוהו במרחב אדמית. לא ידוע על נפגעים או על נזק

15:35 – צה”ל תקף תשתיות טרור במספר מרחבים בדרום לבנון

במהלך היום מטוסי קרב תקפו כמה תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, כפר ארנון וטיר חרפא שבדרום לבנון. כמו כן, כוחות צה”ל ביצעו הלילה ירי ארטילרי להסרת איום במרחב עלמה א-שעב ובמרחב א-צוונה.

14:10 – אזעקות בשורת יישובים בגליל המערבי ובגליל העליון

התרעות הופעלו בזרעית, בשתולה, באבן מנחם, בשומרה ובנטועה שבגליל המערב ובגליל העליון.

13:40 – חמאס בהודעה רשמית: “משלחת תצא מחר לקהיר”

חמאס בהודעה רשמית: משלחת בראשות ח’ליל אל-חיה תצא מחר לקהיר, בהזמנת מצרים. דבקים בעמדה שהעברנו ב-14 במרץ – הפסקת אש קבועה, נסיגת צה”ל מעזה, חזרת העקורים לבתיהם, חופש תנועה, סיפוק סיוע, מחסה ועסקת חילופי שבויים רצינית”.

מקור בכיר בחמאס לערוץ אל-ג’זירה הקטארי: “משלחת חמאס תצא מחר לקהיר, בהזמנת מצרים, כדי לדון בהתפתחויות לגבי הסכם הפסקת האש. בשעות האחרונות התקיימו מגעים אינטנסיביים בין אסמאעיל הנייה למתווכות – לחידוש המשא ומתן בקהיר”.

לפי הדיווח, הנייה הדגיש בפני המתווכות כי כל סבב משא ומתן חייב להתחיל בעיקרון של הפסקת אש קבועה, נסיגה כוללת של צה”ל מהרצועה וחזרת העקורים לבתיהם ללא תנאי.

13:25 – מחבלי חיזבאללה שיגרו רקטה שחצתה למרחב ראש הנקרה ונפלה בשטח פתוח

במקביל, זוהו שלושה שיגורים נוספים למרחב שלומי. לא ידוע על נפגעים או על נזק

12:40 – צה״ל והשב”כ: חוסל בכיר במנגנון ביטחון הפנים של חמאס

בהכוונה מודיעינית של אמ”ן והשב”כ, מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו ביום רביעי האחרון בדרום הרצועה את אכרם עבד אלרחמן חסין סלאמה, בכיר במנגנון ביטחון הפנים של ארגון הטרור הרצחני.

אכרם כיהן בכמה תפקידי מפתח בארגון, בהם סגן ראש מחוז בח’אן יונס. במסגרת תפקידו הוא עסק בקידום פעולות טרור מרכזיות ברצועה, במטרה לפגוע בפעילות צה”ל והיה אחראי לתכנון והפעלה של פיגועים משמעותיים במדינת ישראל.

12:35 – אזעקה בשלומי שבגליל המערבי

נפילת רקטה זוהתה בשלומי – לפני ההתרעה שהופעלה. לא התקבלו דיווחים על נפגעים או על נזק.

11:30 – השמידו יותר מ-40 מטענים וטונה חומרי נפץ – וחיסלו מחבלים

צוות הקרב של חטיבת גבעתי נלחם בשכונת אל אמל שבח’אן יונס. הלוחמים פושטים ומשמידים תשתיות טרור של האויב, במהלכן איתרו והשמידו מחסן אמצעי לחימה ויותר מ-40 מטענים וטונה חומרי נפץ. באחת ההיתקלויות, זיהה הכוח ארבעה מחבלים – וחיסל אותם.

10:50 – ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג’ונסון: “עצירת אספקת הנשק לישראל תהיה טירוף הדעת”

03:20 – ננסי פלוסי ועשרות דמוקרטים לביידן: לעצור העברת נשק ותחמושת לישראל

נציגת בית הנבחרים הוותיקה ננסי פלוסי, יו”ר בית הנבחרים לשעבר ובעלת ברית מרכזית של הנשיא ג’ו ביידן, חתמה על מכתב שנשלח מעשרות דמוקרטים בקונגרס לנשיא ולשר החוץ בלינקן, הקורא להפסיק את העברת הנשק לישראל בעקבות הרג עובדי הסיוע ברצועת עזה השבוע.

המכתב קרא לממשל ביידן לערוך חקירה משלו, אחרי התקיפה האווירית הישראלית שבה נהרגו שבעה אנשי ארגון הסיוע World Central Kitchen. “בשל התקיפה האחרונה נגד עובדי הסיוע והמשבר ההומניטרי ההולך ומחריף בעזה, אנו מאמינים שאין זה מוצדק לאשר את העברות הנשק הללו”, נכתב במכתב.

הוא נחתם על ידי פלוסי ו-36 דמוקרטים נוספים, כולל הנציגים ברברה לי, רשידה טלאיב ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז.

00:25 – ארה”ב נערכת לתקיפה “משמעותית” של איראן נגד ישראל במהלך השבוע הבא

גורם בכיר בממשל לרשת CNN: ארצות הברית נמצאת בכוננות גבוהה ומתכוננת באופן פעיל למתקפה “משמעותית” של איראן במהלך השבוע הבא, שתכוון ככל הנראה לנכסים ישראלים או אמריקנים באזור בתגובה לחיסול הבכיר האיראני בדמשק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות