רגב על ההפגנות: נמצאים שם אנשים שרוצים לרצוח את נתניהו

השרה מירי רגב ב'פגוש את העיתונות': "בחירות היום זה פרס לחמאס. גם בספטמבר. מה יהיה אם ננצח? יש מועד לבחירות ב-2026" • על הפגנות השמאל נגד הממשלה: "השב"כ וגורמי הביטחון צריכים להיות ערים לשיח האלים הזה"
חרדים 10
כ"ח אדר ב' התשפ"ד / 06.04.2024 21:32

שרת התחבורה מירי רגב התראיינה בתכנית ‘פגוש את העיתונות’  והתייחסה ליחסים עם ארה”ב, שאלת הסיוע ההומניטרי, ההפגנות נגד הממשלה והקריאה לבחירות

על שיחת נתניהו-ביידן –  אמרה: “אני שמחה שאחרי השיחה, ביידן הבהיר שהוא עומד לצידה של ישראל גם בעניין של מתקפה של איראן על ישראל, וגם על שהבהיר שלא תהיה הפסקת אש בלי עסקת חטופים”.

היא הוסיפה: “אין ספק שאנחנו באיזושהי מחלוקת מול ארה”ב. האחת – בעניין רפיח, והשנייה בנוגע לסיוע ההומניטרי. אמרנו לאורך כל הדרך שסיוע הומניטרי אמור להיות בתמורה לסיוע הומניטרי. אנחנו רוצים לדעת אם החטופים שלנו קיבלו תרופות, אבל בסופו של יום אנחנו מבינים שהרחבת הסיוע ההומניטרי קונה לנו זמן להישאר ברצועה ולהביא את ההישגים ואת היעדים שהעמדנו לצבא – החזרת החטופים וחיסול חמאס.

“לא היינו נאלצים להפסיק את המלחמה אבל אין ספק שאנחנו צריכים את הסיוע של ארה”ב”, המשיכה השרה. “ארה”ב מבינה שישראל חזקה, ויציבות של ישראל היא יציבות במזרח התיכון. לא תמיד מסכימים איתם, ובדברים מסוימים אומרים ‘לא’. ראש הממשלה אמר בצורה ברורה – לא להפסקת המלחמה, ואמר בבירור – לא למדינה פלסטינית, אבל כן בעניין הסיוע ההומניטרי. נרחיב אותו, אנחנו לא רוצים את הדה-לגיטימציה שעושים לנו בעולם, ולכן כל עוד אנחנו באמצעות הסיוע ההומניטרי מצליחים להביא להישגים וליעדי המלחמה, אז יש סיוע”.

על הלחץ הבין-לאומי שמופעל על ישראל אמרה רגב: “אכן יש לחץ לא פשוט, אבל ניכנס לרפיח. יש היערכות, ניכנס. יסיימו בח’אן יונס, עשו עבודה מצוינת בשיפא, ועם כל הכבוד לאמריקנים, אנחנו צריכים לדאוג לאזרחי מדינת ישראל. על מה שאפשר אומרים לא, על מה שאפשר אומרים כן”.

השרה רגב נשאלה על דבריו של בני גנץ, שקרא לצאת לבחירות בספטמבר: “שבועיים אחרי הבחירות וניצחון הימין, יצא כל כוח קפלן כדי לבקר אותן. אומרים שנצא לבחירות, ומה יהיה? מה יהיה אם ננצח? יש מועד לבחירות ב-2026. הבחירות הוכיחו שהימין התחזק. אם לוקחים את רחובות כמיקרוקוסמוס של איך ייראו הבחירות, מתן דיל ניצח את כל הקפלניסטים עם בני גנץ ויאיר לפיד. בחירות היום זה פרס לחמאס. גם בספטמבר. בחירות היום זה פרס לחמאס, בחירות היום זה לא להחזיר את החטופים, זה ניצחון לסינוואר”.

שרת התחבורה התייחסה בריאיון גם לחטופים: “ראש הממשלה רוצה להחזיר את החטופים ועושה הכול כדי להחזיר את החטופים. הציניות זה מה שמביא את אותן הפגנות שנמצא בהן כוח קפלן, הכתובת לא על הקיר, היא כבר על הגדר. יש שם אנשים עם לפידים ששם כדי לרצוח ולהרוג את ראש הממשלה. אני מבדילה בין כוח קפלן למשפחות החטופים, כל יום בשבילן זה נצח. אני מחבקת את המשפחות ומבינה את הכאב שלהן, לאף אחד אין פריווילגיה לבוא ולנסות לרצוח את ראש ממשלה. הפגנות זה מצוין, אבל הפגנות אלימות – זה לא יכול להמשיך.

“גורמי האכיפה ובתי המשפט חייבים לאכוף. לא יכולים לעצור אנשים ולשחרר אותם אחרי שעה. השב”כ צריך לעשות הכול כדי למנוע רצח של ראש ממשלה. השב”כ וגורמי הביטחון צריכים להיות ערים לשיח האלים ולהתנהגות האלימה. רצח של ראש ממשלה, מימין או משמאל, זה נורא ואיום”.

בכוח קפלן הגיבו על הריאיון: “ההסתה השקרית שלה כלפי המפגינים היא ניסיון שקוף לברוח מאחריות למחדל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות