פיגוע בצומת מגידו: מחבל רץ לעבר שוטרים עם פטיש – ונורה • עדכונים

חרדים 10
|
כ"ו אדר ב' התשפ"ד / 05.04.2024 15:52
צה”ל: חייל נפצע קל מנ”ט ששוגר למטולה הלילה • פלסטיני מיריחו לבוש בחולצת מדים של מג”ב נעצר כשנסע ברכב “משטובה” ליד מעלה אדומים • דיווח: ממשל ביידן צפוי להורות על חובת סימון מוצרים מהתנחלויות • עדכונים שוטפים
היום ה-182 למלחמה I עדכונים שוטפים:

15:31 – מחבל ניסה לפגוע באמצעות פטיש בשוטרים שהיו בצומת מגידו ונוטרל

לפני זמן קצר בתחנת דלק בצומת מגידו  חשוד שפרטיו טרם ידועים ניסה לפגוע באמצעות פטיש בשוטרים שהיו במקום. השוטרים ניטרלו את החשוד השתלטו על האירוע ועצרו את החשוד ללא נפגעים נוספים.

15:15 – מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים לצד עמדת תצפית ותשתיות טרור: צה”ל תקף יעדי טרור בשטח לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב זבקין לצד מבנה צבאי של הארגון במרחב יארין ומבנה צבאי נוסף במרחב עייתא א- שעב, בהם שהו מחבלים.

מוקדם יותר היום כוחות צה”ל תקפו עמדת תצפית של הארגון במרחב שבעא. בנוסף, אמש הותקף אתר צבאי של הארגון במרחב כפר חמאם.

14:45 –  פלסטיני מיריחו לבוש בחולצת מדים של מג”ב נעצר כשנסע ברכב “משטובה” ליד מעלה אדומים

שוטרי תחנת מעלה אדומים וצוות יס”מ יהודה עצרו לפי זמן קצר רכב מסחרי לבדיקה לאחר שהעלה את חשדם בכביש 417 סמוך לכניסה למעלה אדומים.

ברכב היה נהג בלבד ובבדיקתו התברר כי הוא לובש חולצת מדים של מג”ב. כמו כן נמצא כי הרכב בו נהג הינו רכב הפסול לנהיגה (משטובה).

נהג הרכב, פלסטיני תושב איזור יריחו, נעצר לחקירה בתחנה והרכב נתפס להשמדה.

14:45 – ארגון הסיוע WCK לא מסתפק בתחקיר צה”ל ודורש חקירה עצמאית

ארגון הסיוע הבינלאומי WCK התייחס לתחקיר צה”ל על הרג שבעה מעובדיו ברצועת עזה, ודרש הקמה של ועדה עצמאית לחקירת האירוע.

הארגון הוסיף: “צה”ל לא יכול באופן אמין את כשלונו בתקרית”, וציין כי ללא שינוי מערכתי יהיו תקריות דומות נוספות.

13:42 – אזעקות ירי בגליל המערבי

אזעקות הופעלו ביישובים בגליל במערבי בשל התרעות על ירי רקטי. בנוסף, הופעלו אזעקות ביישובים נווה זיו, עבדון ומנות בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין, אך האירוע הסתיים תוך זמן קצר.

12:35 – דיווח: ממשל ביידן צפוי להורות על חובת סימון מוצרים מהתנחלויות

הפייננשל טיימס: ממשל ביידן צפוי להורות על חובת סימון של סחורות המיוצרות ביהודה ושומרון. לפי הדיווח, טרם הוחלט מתי יינקט המהלך, אך הוא נועד להגביר את הלחץ על ישראל, ובא כחלק מתסכול ממשל ביידן מהממשלה בישראל.

12:06 –  מועצת זכויות האדם של האו”ם: להטיל על ישראל אחריו לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות

10:43 – נ”ט לגליל העליון, לא ידוע על נפגעים

מחבלי חיזבאללה שיגרו טיל נ”ט למרחב זרעית שבגליל העליון. לא ידוע על נפגעים.

09:10 – איראן: החלו הלוויות של שבעת אנשי משמרות המהפכה שחוסלו בדמשק

במקביל לאירועי יום אל-קודס שמתחילים ברחבי איראן – כעת מתחיל גם מסע הלוויותיהם של שבעת אנשי משמרות המהפכה שנהרגו השבוע בתקיפה בדמשק, בהם הבכיר ביותר – מוחמד רזא זאהדי, מפקד בכוח קודס בסוריה ובלבנון.

במקביל להלוויות, באיראן מציינים היום את “יום ירושלים”, כחלק מיום שישי האחרון של הרמדאן. בתיעודים מהמדינה נראים ילדים מחזיקים דגלי פלסטין וקוראים “מוות לישראל” ו”מוות לאמריקה”. גם מפקד משמרות המהפכה חוסין סלאמי נכח באירועי יום אל-קודס באיראן. בתיעודים נראים גם “ארונות קבורה” עם דגלי ישראל וארה”ב.

09:00 – הלחימה ברצועה נמשכת: מחבלים חוסלו בח’אן יונס; מבנה ממולכד הושמד באמצעות טנק

כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול בח’אן יונס לטיהור המרחב מחמאס. במסגרת פעילות צוות הקרב החטיבתי של קומנדו חוסלו כמה מחבלים בירי טנקים ובתקיפת כלי טיס, לוחמי החטיבה איתרו אמצעי לחימה במרחב.

בנוסף, לוחמי צוות קרב חטיבה 7 השמידו בירי טנק מבנה ממולכד, איתרו ציוד צבאי ונשקים, והשמידו תשתית טרור תת קרקעית, זאת במקביל לתקיפות חיל האוויר במרחב, שבמהלכן מטוס קרב תקף וחיסל שני מחבלים שהיו בתוך מבנה צבאי.

07:30 – צה”ל: חייל נפצע קל מנ”ט ששוגר למטולה הלילה

צה”ל עדכן כי הלילה חייל נפצע קל מירי נ”ט ששוגר לעבר מטולה. במקביל, במהלך הלילה זוהו 7 שיגורים מלבנון שנפלו בשטחים פתוחים במרחב מלכיה שבגליל העליון.

03:25 – דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן בירכה על הצעדים שעליהם הכריזה ישראל להגברת זרימת הסיוע

“אנו מברכים על הצעדים שעליהם הכריזה ממשלת ישראל בעקבות שיחתו של הנשיא ביידן עם ראש הממשלה נתניהו”, אמרה ווטסון. היא התייחסה בין היתר את ההתחייבות לפתיחת נמל אשדוד ומעבר ארז להעברת סיוע לעזה.

00:50 – אזעקות במלכיה ובדישון