בן גביר הכחיש הודעה של לשכת נתניהו – ובבוקר גילה שעשו לו מחטף

השר איתמר בן גביר טען כי הודעת לשכת ראש הממשלה על החלטת הקבינט לאשר הגדלת הסיוע לעזה - "אינה נכונה" • אבל הבוקר הוא עודכן כי ההצבעה התבצעה, בניגוד למקובל - בתחילת הישיבה, בטרם הגיע • "איזו מן התנהגות זו? כך גונבים החלטות קריטיות בקבינט?"
אריה ריבקינד
כ"ו אדר ב' התשפ"ד / 05.04.2024 13:12

השר איתמר בן גביר, שטען הלילה (ליל שישי) כי לא הצביעו בקבינט על ההצעה להסמיך את נתניהו, גלנט וגנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה – עודכן על ידי לשכת נתניהו כי ההצבעה התקיימה בתחילת הישיבה, בניגוד למקובל.

בן גביר דרש והתנגדותו למהלך נרשמה בפרוטוקול הישיבה, לצד תמיכה מצד כל השרים.

“ממתי עושים הצבעה בתחילת ישיבה?”, תהה השר. “מעולם לא. תמיד עושים בסוף. ידעתם שאני מתעכב בישיבה ביטחונית. ידעתם שאני אתנגד, אז רצתם לעשות מחטף בתחילת הישיבה. איזו מן התנהגות זו? כך גונבים החלטות קריטיות בקבינט?”.

הלילה, אחרי השיחה החריפה של הנשיא ביידן עם ראש הממשלה, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הגברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

בהודעה של לשכת ראש הממשלה נאמר, כי הקבינט הסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. “סיוע מוגבר זה ימנע משבר הומניטרי והוא הכרחי להבטחת המשך הלחימה ולהשגת יעדי המלחמה”, נמסר מהלשכה.

“לאור זאת, ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז והגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום”.

בהודעה נמסר גם, כי צה”ל נערך לכל התפתחות מול איראן – הן בהגנת העורף והן בהתקפה, בצל האיומים של בכירים במשטר האיראני להגיב על חיסולו של בכיר משמרות המהפכה בדמשק.

אלא שלשכת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פרסמה הודעה כי הודעת לשכת ראש הממשלה אינה נכונה. “לא התקיימה הצבעה הערב בקבינט על הסמכת השרים גלנט וגנץ על הגברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה וההודעה שפורסמה בנושא מטעם לשכת ראש הממשלה – אינה נכונה. השר בן גביר ונוספים התנגדו להצעה ויש להצטער על כך שרה”מ נמנע מלהביא זאת להצבעה”.

השר בן גביר אמר: “הדרך הנכונה להחזיר את החטופים שלנו היא להפסיק את הכנסת הסיוע לעזה, ולהתנות תנאי – הומניטרי רק תמורת הומניטרי. חבל שבמקום להיכנס לרפיח, יש מי שמעדיף לעסוק בהכנסת ציוד לעזה שמגיע היישר לידי חמאס. חייבים להיכנס לרפיח עכשיו!”

כאמור, לשכת ראש הממשלה עדכנה את השר כי אכן התקיימה הצבעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות