הפרשן הצבאי: הציבור לא מאמין – לא להפחדות וגם לא להרגעות

הפרשן הצבאי יוסי יהושוע כותב בטורו ב'ידיעות אחרונות', כי אגף המודיעין של צה"ל סובל מהמשבר החמור בתולדותיו • "חליוה עדיין לא מסוגל שלא לשפוך דלק למדורת הפאניקה, בסיוע התנהלות תמוהה של דובר צה"ל"
חרדים 10
כ"ו אדר ב' התשפ"ד / 05.04.2024 11:17

על רקע החיסול של בכיר משמרות המהפכה בדמשק:  בצה”ל אומרים כי נערכים לכל התרחישים האפשריים – וההערכות כוללת חשש מטילים, רקטות, נחילי כטב”מים, חדירת מחבלים, פיגועים בחו”ל, מתקפות סייבר וגם כמה פעולות טרור במקביל.

יוסי יהושוע, הפרשן הצבאי של ‘ידיעות אחרונות’ כותב בטורו היום (שישי), כי אגף המודיעין של צה”ל סובל מהמשבר החמור בתולדותיו, שראשיתו באובדן מוחלט של האמון הציבורי עקב ההערכה השגויה של כוונות חמאס – וגם ההתנהלות בליל 7 באוקטובר.

“ראש האגף אלוף אהרון חליוה, עדיין לא מסוגל שלא לשפוך דלק למדורת הפאניקה, בסיוע התנהלות תמוהה של דובר צה”ל. האחרון הוציא אתמול הודעה על בסיס דברים שאמר חליוה לבכירי אגף המודיעין בעקבות הטלטלה בחטיבת המחקר: ‘אני אמרתי לכם לא פעם ולא פעמיים שלא בטוח שהרע ביותר מאחורינו ואנחנו לפני ימים מורכבים'”, כתב.

“גם המובן מאליו צריך להיאמר: ספק אם יש בכל המדינה אנשים שפחות ראוי שישתמשו ב’אמרתי לכם’ מאשר חליוה. אבל מה שיותר חשוב הוא שהציבור הדרוך נחשף למסר כזה ומיד החל הלחץ על ראשי רשויות לפתוח מקלטים, וגם סוחרי הגנרטורים עשו קופה נאה”.

יהושוע קובע: “מי שאשם לא פחות בסיטואציה הוא דובר צה”ל, שכאמור הוציא את ההודעה כחלק מרצף של תדרוכים והודעות על העלאת הכוננות. לא מופרך לשאול אם זאת לא רק התנהלות זהירה אלא דרכו של צה”ל להוכיח לציבור שהפעם, בניגוד ל-7 באוקטובר, הוא ניצב על משמרתו ולא יופתע. אלא שכאן אנחנו מגיעים לצרה האמיתית: הציבור לא מאמין – לא להפחדות וגם לא להרגעות. וזה לא סתם לא בריא; זה פשוט מסוכן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות