‘איחוד הישיבות’ ל’אחים לנשק’: מי שעודד סרבנות מטיף לגיוס?

'איחוד הישיבות בארץ ישראל', אחד המשיבים בבג"ץ הגיוס, שיגר מכתב למדינה ול'אחים לנשק' - וטען: לא ייתכן שארגון שתומך בסרבנות, ישמש ביד השנייה כמעודד גיוס חרדים • העלה גם את האכיפה הבררנית של המגזר הערבי: "על בסיס אלו עובדות נקבעת הזכאות לאי קריאה שלהם?"
חרדים 10
כ"ו אדר ב' התשפ"ד / 05.04.2024 00:42

גזירת חוק הגיוס:  ‘איחוד הישיבות בארץ ישראל’, המשמש כאחד המשיבים לעתירה בבג”ץ על גיוס בני הישיבות, שיגר היום (חמישי) מכתב למדינה, לארגון ‘אחים לנשק’ ולעותרות האחרות – ובו טען, בין היתר, כי לא ייתכן מצב בו ארגון ‘אחים לנשק’ שתמך בסרבנות, ישמש ביד השנייה כמעודד גיוס חרדים.

לפי דיווח של מוטי קסטל בערוץ 14,  במכתב עלתה דרישה לפרטים נוספים בהתאם לדין – ונטען בו: “במקום בו העותרת הופיעה שלא בידיים נקיות”, כך גם בנושא הגיוס וארגון אחים לנשק – שלטענתו תמך בסרבנות ובאנשי המילואים שהודיעו שלא ישרתו בעקבות הרפורמה, “יש לדחות את העתירה”.

עו”ד שמואל הורביץ, המייצג את ‘האיחוד’,  מפנה גם למכתבו של מזכיר הממשלה יוסי פוקס לגבי החלטת הממשלה שסוכלה וטען כי קיים ‘השתק שיפוטי’, הקובע שאדם מנוע מלטעון טענה בבית המשפט לאחר שטען טענה מנוגדת לה בהליך קודם, כאשר היועמ”שית ושר הביטחון מנועים מלטעון – שעה שהם עצמם סיכלו את החלטת הממשלה.

האיחוד מעלה במכתב גם את סוגית האכיפה הבררנית, זאת על רקע אי גיוסם הגורף של בני המגזר הערבי, ומבקש מהעותרות להשיב מה אחוז המיועדים לשירות מלאום ערבי ודת מוסלמית או נוצרית שלא נקראו לגיוס בשלוש שנים האחרונות: “איך נהיים זכאים להיות לאום ערבי, על בסיס אלו עובדות נקבעת הזכאות לאי קריאה?”, תהה בנוסף.

בשבוע שעבר הוציא בג”ץ צו ביניים דרמטי, לפיו נאסר על המדינה לבצע העברות תקציבים לישיבות עבור תלמידים שלא קיבלו פטור או דחייה משירות צבאי ולא התייצבו לגיוס מאז יום 1.7.2023.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות