דובר צה”ל: אסור להיות שאננים, יש מטוסים מוכנים בשמיים סביב לשעון

בעקבות הרמיזות של ראש אמ"ן ושמועות פייק - דובר צה"ל מרגיע: "אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. במידה ויהיו שינויים נעדכן. ההמלצה היחידה - להיות ערניים" • "הפעלנו שיבוש יזום של GPS, כלי הכרחי להגנה שלנו" • "לוקחים ברצינות כל אמירה של האויב, תגברנו את מערכות ההגנה"
חיים טוויל
כ"ה אדר ב' התשפ"ד / 04.04.2024 17:21

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, אמר הערב (חמישי) בהצהרה לתקשורת – על רקע החשש מתגובה איראנית אפשרית בימים הקרובים על חיסול הבכירים שבוצע בדמשק – ושמועות הפייק שמופצות ברשתות החברתיות, כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

הגרי הצהיר: “אנחנו מצויים בחצי השנה האחרונה במלחמה רב זירתית ובכוננות גבוהה בכל הזירות. אנחנו מסתכלים על האיומים ומסכלים אותם כל הזמן. אנו מקיימים הערכת מצב מתמשכת כל העת ומתייחסים ברצינות לכל אמירה ולכל אויב”.

הוא הוסיף: “חיזקנו כוננות של יחידות לוחמות כנדרש, תגברנו את מערכות ההגנה, ויש לנו מטוסים המוכנים להגנה ולהתקפה למגוון תרחישים.

“כוחות צה”ל פרוסים היטב במערכי ההגנה וההתקפה בכל הגבולות. אסור להיות שאננים ובאותה נשימה – חשוב לי להדגיש – כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. במידה ויהיו שינויים נעדכן בכך. ההמלצה היחידה שלי להיות ערניים ואחראים ולעקוב אם יש שינויים”.

על שיבושי הניווט באפליקציות השונות – אמר הגרי: “ביממה האחרונה הפעלנו באופן יזום שיבושי GPS, זה מסייע בנטרול חלק מהאיומים. אנחנו מודעים לזה שהשיבושים האלה גורמים אי-נוחות”.

הוא התייחס לשאלות על דבריו של ראש אמ”ן האלוף אהרון חליוה: “אנחנו מתמודדים עם איומים רבים, ובימים האחרונים שוגרו לעבר ישראל איומים ממספר זירות, שרובם תוצר איראן. יירטנו אותם באחוזים גבוהים על ידי מערכות ההגנה שלנו וגם על ידי המערכות של צבא ארה”ב. יש לנו הגנה במספר שכבות ויש לנו מטוסים בשמיים מסביב לשעון. אנחנו מוכנים לכל התרחישים. זה קורה כמעט חצי שנה, ועדיין, כשצריך לעבות – מעבים וכשצריך לחדד – מחדדים את ההיערכות”.

מוקדם יותר היום פרסם דובר צה”ל הודעה בעקבות הבהלה בציבור : “הנחיות פיקוד העורף נותרו ללא שינוי. אין צורך לקנות גנרטורים, לאגור מזון ולהוציא כסף מכספומטים. כמו שנהגנו עד היום, אנחנו נעדכן מיד בכל שינוי במידה ויהיה באופן רשמי ומסודר”.

בצה”ל נמצאים מאז אתמול בהיערכות מוגברת, אחרי חצי שנה של היערכות בכל הגזרות מאז החלה המלחמה. בצבא מבינים כי בשעות האחרונות, אחרי האיומים מאיראן והדיווחים על הגברת המוכנות, נוצרה בהלה בעורף.

הכוננות הגבוהה בישראל נערכת בעקבות התלכדות של כמה אירועים חשובים בסוף השבוע – בהם יום ירושלים האיראני ויום שישי האחרון של רמדאן. עם זאת, אין אינדיקציה או התרעה ספציפית על מהלך שצפוי לקרות.

גם דבריו של ראש אמ”ן אלוף אהרון חליוה עוררו בהלה, לאחר שאמר מוקדם יותר היום לראשי הזירות של חטיבת המחקר: “לא בטוח שהרע ביותר מאחורינו, אנחנו לפני ימים מורכבים”.

בצה”ל מיהרו להגיב על דבריו: “הדברים של ראש אמ”ן לא נאמרו כהערכת מצב אלא בשיחה פנימית שאינה מחייבת. אין כרגע שום איום חדש שצה”ל ומערכת הביטחון לא הכירו בעבר. הנחיות פיקוד העורף לא השתנה ביממה האחרונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות