ראש אמ”ן: “לא בטוח שהרע ביותר מאחורינו – אנו לפני ימים מורכבים”

האלוף אהרן חליוה, אחד האחראיים המרכזיים למחדל 7 באוקטובר, אמר את הדברים בשיחה עם ראשי זירות בחטיבת המחקר, על רקע ההיערכות לנקמה של איראן על החיסול בדמשק
חיים טוויל
כ"ה אדר ב' התשפ"ד / 04.04.2024 14:40

ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, התייחס בשיחה שקיים עם ראשי הזירות של חטיבת המחקר הבוקר (חמישי)  לפרישת תא”ל עמית סער מתפקיד רח”ט המחקר, בגלל גידול ממאיר – ולמלחמה.

על פרישתו של ראש חטיבת המחקר באמ”ן אמר: “עמית הוא קצין עתיר זכויות, אשר תרם רבות לביטחון מדינת ישראל לאורך עשרות שנים והקדיש את כל חייו הבוגרים ומרצו לעשייה זו. הערכתי לעשייתו של עמית עצומה וביתר שאת בימי המלחמה היא עצומה, הוא הקדיש את מיטב שנותיו לביטחון מדינת ישראל ובכלל עשייתו בלטה בערה פנימית ייחודית בדאגה למדינת ישראל.

“מדובר באיש ייחודי, אשר מעבר להיותו קצין מקצועי ואיכותי, הוא מעל הכל בן אדם יוצא מן הכלל שאני מאוד מעריך אותו ואוהב כמפקד, קולגה וחבר.

“בימים האחרונים התבשרנו כולנו על מחלתו של עמית. מהרגע הראשון שיקפתי בפני עמית שאני נותן לו את התמיכה המלאה לכל החלטה בעניין המשך תפקידו. היה לי ברור שנדרש לעשות הכל בכדי לסייע לעמית לנצח גם את המלחמה הזאת”.

בהמשך אמר, על רקע הכוננות העליונה בעקבות חשש מתגובה איראנית על חיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק: “אני אמרתי לכם לא פעם ולא פעמיים שלא בטוח שהרע ביותר מאחורינו – ואנחנו לפני ימים מורכבים”.

הפרשן עמית סגל תקף: “אם ראש אמ״ן יודע שיש אפשרות לרע יותר משהיה – זאת אומרת יותר מ-1400 הרוגים ביום אחד, מתבקש שיספר לממונים עליו כל מה שהוא יודע ולא יפחיד את הכפופים לו ואת הציבור. אחרת עלול להיווצר רושם של כסתוח שמאחוריו אין דבר, בדיוק כמו אזהרותיו הכלליות אשתקד על מלחמה, אבל בלי שום דבר ספציפי ותוך כדי עיוורון מוחלט למלחמה שהתרגשה מעזה.

“הכי נורא זה ‘כפי שאמרתי לכם לא פעם ולא פעמיים’. ברו, אל תתנדב להזכיר מיוזמתך מה אמרת ומה לא”.

בצה”ל הגיבו לדברים: “הדברים של ראש אמ”ן לא נאמרו כהערכת מצב אלא בשיחה פנימית שאינה מחייבת. אין כרגע שום איום חדש שצה”ל ומערכת הביטחון לא הכירו בעבר. הנחיות פיקוד העורף לא השתנה ביממה האחרונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות