לראשונה מזה חודשיים וחצי: מטח לנתיבות; נפילה בשדרות • עדכונים

נזק כבד לבית בשלומי מפגיעת נ"ט • לאחר שניסה להימלט: מסתערבי מג"ב חיסלו מבוקש בג'נין • אחרי שהודיעה על ביטול טיסותיה עד חגי תשרי: ריינאייר חוזרת לישראל כבר ביוני •  ירי הנ"ט אמש למטולה: נזק כבד נגרם לבית פרטי • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ה אדר ב' התשפ"ד / 04.04.2024 13:15
היום ה-181 למלחמה I עדכונים שוטפים:

22:20 –  מנהיג החות’ים: בחודשים האחרונים תקפו 90 אוניות

בנאום שנשא בטלוויזיה התימנית, טען עבד אל-מליכ אל-ח’ותי, כי ב-424 הפצצות של ארה”ב ובריטניה נהרגו 37 בני אדם ו-30 נפצעו.

22:10 – הג’יהאד האסלאמי בעזה קיבלו אחריות על המטח הערב לדרום ישראל

22:02 – מטח לאשקלון ושדרות

התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות וביישובים איבים וניר עם. זמן קצר לאחר מכן הופעלה אזעקה במרחב דרום אשקלון וביישובים זיקים וכרמיה. בשדרות התקבל דיווח על נפילת חלקי מיירט על כביש בעיר, לא דווח על נפגעים או על נזק נוסף. באשקלון דיווחו על יירוט של רקטה אחת בשמי העיר.

21:55 – משרד הבריאות זימן את מנהלי בתי החולים לישיבת היערכות

חדשות 12: משרד הבריאות זימן את כל מנהלי בתי החולים לפגישת ההיערכות בשל התגובה האפשרית מאיראן.  משרד הבריאות ביקש מבתי החולים לוודא שיש מספיק צוותים רפואיים בסוף השבוע ובימים הקרובים ולוודא זמינות של כל הצוותים. זאת ועוד, משרד הבריאות ביקש לבצע תרגילי אר”ן ותרגילי אזעקות.

20:43 – שיגורים לנתיבות, 4 רקטות יורטו

אזעקה נשמעה בנתיבות לראשונה מאז אמצע ינואר בעקבות שיגורים מעזה, ארבע רקטות יורטו. אזעקות הופעלו גם בבית הגדי, אזור התעשייה נ.ע.מ, שרשרת, שיבולים, כפר מימון ותושיה, זמרת, שובה, תקומה וחוות יזרעם.

19:30 – נתניהו וביידן שוחחו לראשונה מאז הפגיעה ברכב הסיוע בעזה: הייתה שיחה חריפה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה”ב ג’ו ביידן שוחחו לראשונה מאז התקיפה שלשום שפגעה ברכב הסיוע ברצועת עזה. השיחה ארכה כ-45 דקות. והייתה קשה במיוחד.

18:55 – בכיר בחמאס: קיבלנו הצעה חדשה – שלא מחדשת שום דבר

בכיר בחמאס אמר כי מצרים העבירה הצעה חדשה להפסקת אש, “אך היא לא כוללת שום דבר חדש”. לדבריו, בארה”ב ובמצרים רוצים להמשיך במשא ומתן לעסקה “על אף שהם מודעים לפערים הגדולים בין ישראל וחמאס”.

17:30 – הרצוג: “מחאה היא זכות יסוד, אבל אלימות היא קו אדום שאסור לחצות”

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס להפגנה הסוערת השבוע בירושלים, ואמר כי “ברור לכולנו שזכות ההפגנה והמחאה היא מזכויות היסוד בדמוקרטיה שלנו, ושהפגנות הן דבר הכרחי ונחוץ בחברה הישראלית. אבל יש דרך איך להתווכח ואיך לחלוק, ויש דרך איך למחות, ואיך להפגין. אלימות היא קו אדום שאסור לחצות בשום פנים ואופן”. הנשיא הוסיף: “הפילוג הפנימי הוא תמריץ גדול עבור אויבינו, אסור לחזור ל-6 באוקטובר. בנפשנו הדבר”.

16:35 – דובר צה”ל מרגיע: “אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף”

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי ביקש להרגיע את חשש הציבור מפני תגובה איראנית לתקפיה בדמשק שיוחסה לישראל, ואמר כי “הנחיות פיקוד העורף נותרו ללא שינוי”. הגרי הבהיר: “אין צורך לקנות גנרטורים, לאגור מזון ולהוציא כסף מכספומטים. כמו שנהגנו עד היום, אנחנו נעדכן מיד בכל שינוי במידה שיהיה באופן רשמי ומסודר”.

16:30 – חמאס ממשיך להקשיח עמדות: “לא הייתה התקדמות במו”מ”

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר כי “עד כה לא הייתה התקדמות במשא ומתן”. לדבריו, ארגון הטרור “דבק בעמדה שהועברה ב-14 במרץ – עצירת הלחימה, נסיגת הכוחות הישראליים מעזה, חזרת העקורים לבתיהם בצפון הרצועה, הגברת הסיוע, שיקום הרצועה והליך חילופי שבויים רציני”.

15:50 – צה”ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של צה”ל תקפו תשתיות טרור במרחבים יארון, עינתא, ומרון א-ראס שבדרום לבנון. מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר בצת ושלומי, צה”ל תקף את מקורות הירי.

14:30 –  גורמים ישראלים טוענים: המשא ומתן להפסקת האש בין ישראל לחמאס נתקע שוב

ישראל היום: פערים גדולים בין הצדדים על בני ערובה, שבויים ועתיד עזה. משלחת של מנהלי משא ומתן ישראלים חזרה ביום שלישי מיומיים של שיחות בקהיר ודיווחה כי חמאס מתעקש על סיום מיידי של המלחמה ועל נסיגה ישראלית מוחלטת מעזה.

14:30 – דיווח על פגיעה ישירה בבית בשלומי. אישה אחת לקחת בחרדה.

14:20 – השר בן גביר: “נמשיך לדרוש מראש הממשלה להיכנס לרפיח”

השר לביטחון לאומי בפתח הערכת מצב שבועית: “נמשיך לדרוש מראש הממשלה להיכנס לרפיח, לעשות שם טיפול שורש, לעשות עבודה יסודית גם ברפיח, גם ברחבי יהודה ושומרון, להביא לסיכולים ממוקדים ולרדוף אחרי אותם מחבלים – אני לא ארתע”

14:15 – הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב בשעה 20:00

הקבינט ידון בהרחבת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, ותעלה להצבעה ההצעה להסמיך את נתניהו ובן גביר לקבל החלטות בהקשר זה – בלי הקבינט. כמו כן, הדיון גם בצל הדריכות הגבוהה מול החשש לניסיונות נקמה מצד איראן

14:10 – האזעקות בגליל המערבי: זוהו מספר שיגורים, לא ידוע על נפגעים, צה”ל תוקף בדרום לבנון

זוהו שתי נפילות בשטחים פתוחים

13:55 –  ראש אמ”ן חליוה: “אמרתי לא פעם ולא פעמיים שלא בטוח שהרע ביותר מאחורינו – ואנחנו לפני ימים מורכבים”

ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, אמר בשיחה עם ראשי הזירות של חטיבת המחקר הבוקר: “אני אמרתי לכם לא פעם ולא פעמיים שלא בטוח שהרע ביותר מאחורינו ואנחנו לפני ימים מורכבים”

13:50 –  אזעקות בגליל המערבי

13:05 –  השופט סולברג על הרג שבעת פעילי ארגון הסיוע: גם חיילים שלנו נהרגים מאש כוחותינו – זה מצב מלחמה

כאן חדשות: השופט נעם סולברג, על הרג שבעת פעילי ארגון הסיוע, בדיון על הסיוע ההומניטרי לעזה: הצער עצום ורב, אבל לדאבוננו הרב גם חיילים שלנו נהרגים מאש כוחותינו. זה פועל יוצא כמעט בלתי נמנע. צריכים למנוע ככל האפשר, אבל זה המצב המלחמתי

12:55 –  18 שוהים בלתי חוקיים נעצרו אתמול בגן יבנה ובקריית מלאכי

השוטרים הקיימו מחסומים בצירים בהם נוהגים תושבי השטחים לנוע בדרכם מגדר ההפרדה לעומק המדינה, וערכו סריקות בבתי עסק בהם עלה החשד להעסקת שוהים בלתי חוקיים. הכוחות עצרו רכב בו נהג תושב חורה שהסיע שתי תושבות שטחים. בנוסף בישוב גן יבנה ובעיר קרית מלאכי, אותרו בשתי בתי עסק שונים שישה תושבי השטחים.

12:35 – לאחר שניסה להימלט: מסתערבי מג”ב חיסלו מבוקש; הכוחות עצרו 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

לוחמי צה״ל, מג״ב ושב״כ פעלו הלילה למעצר 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. במבצע לסיכול טרור במרחב ג׳נין מסתערבי מג״ב איו״ש פעלו למעצר מבוקש ולאחר שניסה להימלט ביצעו הכוחות ירי לעברו וניטרלו אותו. הלוחמים עצרו שני מבוקשים ואיתרו והחרימו אמצעי לחימה מסוג ״M16″ ואקדח.

בנוסף, באותה פעילות מסתערבי מג״ב איו״ש הבחינו במחבל אשר השליך מטען נפץ לעבר הכוחות וביצעו לעברו ירי וניטרלו אותו.

במהלך מבצע גדודי במרחב זעתרה שבחטיבת עציון, הלוחמים עצרו שני מבוקשים ותחקרו חשודים רבים. הלוחמים איתרו והחרימו שני אקדחים וכלי נשק נוסף.

במרחב בידו שבחטיבת בנימין, הלוחמים עצרו מבוקש ותחקרו חשודים רבים, בבית איג׳זא שבגזרת החטיבה לוחמי צה״ל איתרו והחרימו אמצעי לחימה. במרחב קלקיליה הלוחמים איתרו והחרימו אמצעי לחימה רבים ביניהם כלי נשק ומטענים.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

11:45 –  אחרי שהודיעה על ביטול טיסותיה עד חגי תשרי: ריינאייר חוזרת לישראל כבר ביוני

ענקית הלואוקוסט ראינאייר הגישה בקשה לשוב ולטוס לישראל מתחילת חודש יוני. החברה תפעיל בשלב ראשון קווים מטרמינל אחת לשישה יעדים באירופה. מדובר על תדירות של 20 טיסות בשבוע – ליעדים: ברגמו, מלטה, ברלין, בארי, בודפשט ופאפוס.

11:45 – שב”כ: עצרנו חוליית מחבלים מרהט שתכננה לרצוח את השר בן גביר

שירות הביטחון הכללי סיכל תשתית טרור שתכננה לבצע פיגועים בישראל, ובהם פיגוע נגד השר בן גביר. מדובר היה בחוליה שהורכבה מ-7 ערבים ישראלים מרהט ומ-4 פלסטינים מיו”ש ולפי החשד הם ניסו לרצוח את השר באמצעות טיל RPG. עוד עולה מהחקירה שהחוליה תכננה לבצע פיגועים בנתב”ג ובקריית הממשלה בירושלים ותכננו גם חטיפה של חיילי צה”ל.

11:20 –  ירי הנ”ט אמש למטולה: נזק כבד נגרם לבית פרטי

נזק כבד נגרם לבית פרטי במטולה מירי טיל נ”ט אמש. הבית שוכן ברחוב שפונה לאחד הכפרים בלבנון. עשרות בתים באותו רחוב נפגעו מירי טילי נ”ט בחצי השנה האחרונה, לפחות חמישה מהם נהרסו כליל.

10:50 – נערכים לנקמה איראנית: עוצר יציאות של לוחמים בצה”ל

דובר צה”ל הודיע על עוצר יציאות זמניות של היחידות הלוחמות. זאת, על רקע איומי הנקמה מאיראן אחרי חיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק. עוד נמסר כי “צה”ל נמצא במלחמה וסוגיית פריסת הכוחות נבחנת כל העת בהתאם לצורך”.

בצה”ל נוקטים בצעדי ביטחון אחרי מתקפת הפתע של שבעה באוקטובר, ומעדיפים שלא לקחת סיכון ולדלל את הכוחות אל מול האיומים שנשמעים מאיראן. ייתכן כי בעוד יממה יעריכו שהמצב נרגע והלוחמים יחזרו לסד”כ יציאות רגיל.

09:35 – צה”ל תקף יעדי טרור בשטח לבנון במהלך הלילה

במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל-ח’יאם ותשתית טרור של הארגון במרחב כפר כילא.

09:05 – צה”ל תקף וחיסל חוליית מחבלים חמושה שפעלה במרכז הרצועה

לאחר שזוהו נעים בסמוך לכוחות, לוחמי צוות הקרב של חטיבת נח”ל זיהו חוליית מחבלים חמושים שפעלה בתוך תשתית טרור במרכז הרצועה, הממוקמת בקרבת הלוחמים. כוחות החטיבה ביצעו מעקב אחר המחבלים. לאחר זיהוי וודאי של המחבלים במרחב, מטוס קרב וכלי טיס נוסף של חיל האוויר תקפו את החוליה וחיסלו אותה. דקות בודדות לאחר מכן, מטוס הקרב תקף את תשתית הטרור שבה פעלו המחבלים.

במרחב אל עמל, לוחמי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה. כוחות צוות הקרב החטיבתי 7 המשיכו לפעול במרחב העבסאנים, ביממה האחרונה הכוחות השמידו תשתיות טרור וחיסלו מחבלים באמצעות ירי טנקים. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך היממה האחרונה מטרות טרור של ארגוני הטרור ברצועה, בהן עמדות שיגור ותשתיות טרור.

09:00 – דיווח ב-NBC: השר רון דרמר “השתולל” בפגישה וירטואלית עם בכירים בישראל ובארה”ב

האמריקנים מטנפים: על פי מקורות שמעורים בפרטי השיחה, השר החל לצעוק ולנופף בידיו בניסיון להגן על התוכנית – אך לא הצליח לשכנע את הבכירים האמריקנים, אלא להיפך. עוד דווח כי בצד האמריקני שמרו על קור רוח ולא הגיבו באופן דומה.

שני גורמים בממשל אמרו כי זו כבר שגרה ארוכה שהשר דרמר נסער ומתרגש במהלך פגישות עם הצד האמריקני, והפגישה הזו לא הייתה שנויה במחלוקת לעומת אחרות. בצד הישראלי טוענים כי מדובר ב”הצגה שגויה” של מה שקרה בחדר.

08:40 – דיווח בניו יורק טיימס: טראמפ שוחח לאחרונה עם יורש העצר הסעודי בן סלמן

העיתון דיווח כי לא ברור במה דנו טראמפ והנסיך והאם זו הייתה השיחה הראשונה שלהם. ברקע, טראמפ מוביל בסקרים, והנורמליזיציה בין ישראל לסעודיה שכוללת ברית הגנה עם ארצות הברית וגרעין אזרחי לסעודיה, לא ממש מתקדמת.

7:15 – חילופי אש במחנה הפליטים בג’נין – אין נפגעים

כוחות צה”ל נכנסו במהלך הלילה למחנה הפליטים בג’נין. כחלק ממבצע חטיבתי שכלל לוחמים רבים וכלים הנדסיים, חשפו הכוחות את הצירים ממטענים ותפסו מבוקשים. במהלך המבצע היו חילופי אש עם מחבלים ונזרקו לעבר הכוח מטענים, אך זה יצא ללא נפגעים.

06:30 – הנשיא ביידן למנהיגים מוסלמים-אמריקנים: רעייתי ג’יל דוחקת בי לעצור את המלחמה בעזה

ב”ניו יורק טיימס” מדווחים כי נשיא ארה”ב ג’ו ביידן נפגש עם מנהיגים מוסלמים-אמריקנים בבית הלבן ביום שלישי וסיפר להם כי רעייתו ג’יל דוחקת בו להביא לסיום המלחמה בעזה. “היא אומרת לי עצור את זה, עצור את זה עכשיו”, אמר.

05:50 – שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט

לפי דיווחים בתקשורת הזרה, התייחס אוסטין למותם של עובדי הסיוע ברצועה והדגיש בפני גלנט כי ארה”ב דורשת מישראל לנקוט צעדים משמעותיים על מנת להגן על עובדי סיוע ואזרחים פלסטינים בעזה. עוד אמר אוסטין, כי בארה”ב מצפים מישראל לערוך חקירה מהירה ושקופה ולהציג את מסקנותיה בפומבי.

05:35 – צבא ארה”ב: יירטנו טיל בליסטי ושני כטב”מים ששוגרו על ידי המורדים החות’ים בתימן

פיקוד המרכז של צבא ארה”ב, CENTCOM, הודיע כי יירט אתמול טיל בליסטי נגד כלי שיט ושני כטב”מים באזור ים סוף. על פי ההודעה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

01:00 – אזעקה הופעלה במושב קשת שבדרום רמת הגולן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות