מחבלי דאע”ש שתכננו פיגועים ב’טדי’ ובתחנת משטרה – נעצרו

כתב אישום הוגש נגד מחבלים, תושבי מזרח ירושלים המזוהים עם דאע"ש שנעצרו בחודש שעבר • מהחקירה עולה כי בין המקומות בהם תכננו המחבלים פיגוע - היה אצטדיון טדי ותחנת משטרה במזרח ירושלים
חיים טוויל
כ"ה אדר ב' התשפ"ד / 04.04.2024 11:48

היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי, סיכלו פיגועי טרור שתכננו מחבלים תומכי ארגון הטרור המדינה האסלאמית (“דאעש”) במזרח ירושלים.

שניים מהמחבלים תכננו להכין מטענים ואמצעי חבלה ולבצע ירי כלפי תחנת משטרה, ובאזור אצטדיון טדי בירושלים.

השניים חברו למחבל נוסף שהדריכם ושכנע אותם לצאת לאימוני טרור בחו”ל, על מנת להתאמן ולקדם פעילות טרור בארץ ובחו”ל, אולם המשטרה ושב”כ חשפו את כוונותיהם ועצרו אותם בטרם מימשו את תוכניותיהם.

במהלך החודש האחרון החלה חקירה בשב”כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, נגד חוליית מחבלים, בחשד לכוונתם לבצע פיגועים באמצעות הנחת מטען חבלה וירי מנשק חם, והשתייכות לארגון דאע”ש.

בהכוונת שב”כ, לפני כחודש עצרו בלשי ימ”ר מחוז ירושלים שלושה מחבלים, בשנות ה-20 לחייהם, תושבי מזרח ירושלים.

מחקירת המחבלים עלה, כי הם נשבעו אמונים למדינה האסלאמית-דאע”ש ותכננו לבצע מספר פיגועים באזורים מרכזיים בעיר ירושלים.

עוד עלה מהחקירה, כי שניים מהמחבלים – התומכים באידיאולוגיית דאעש, תכננו לבצע פיגועי טרור נגד תחנת משטרה במזרח ירושלים. בנוסף המחבלים תכננו להניח מטען חבלה באזור אצטדיון טדי. מאחר והכנת המטען לא צלחה, תכננו השניים תחת זאת, לבצע פיגוע ירי במקום.

שני המחבלים חברו למחבל נוסף – בשנות ה-50 לחייו, תושב סוואחרה – שהדריך ושכנע אותם לנסוע לאימוני טרור בחו”ל. תחילה למדינות באפריקה ולאחר מכן לסוריה או לעיראק, וזאת על מנת לקדם פעילות טרור בארץ ובחו”ל.

בהמשך נעצר חשוד נוסף במעורבות במעשה.

טרם מעצרם, שני המחבלים החלו בהכנות לביצוע פיגועי הטרור ובלמידה על אופן הכנת המטענים ואמצעי החבלה, שעמם תכננו לבצע את הפיגועים.

עם סיום החקירה בשב”כ ובימ”ר ירושלים, התגבשה תשתית ראייתית נגד חוליית המחבלים.

מעצרם הוארך מעת לעת, בבימ”ש השלום בירושלים וצפוי נגדם היום כתב אישום על ידי הפרקליטות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות