בגלל גידול ממאיר: ראש חטיבת המחקר באמ”ן סיים את תפקידו

תא"ל עמית סער נאלץ לסיים את תפקידו, לאחר שאובחן אצלו גידול ממאיר שמחייב טיפול רפואי דחוף • תא"ל במיל' איתי ברון ימלא את מקומו בחודשים הקרובים - עד למינוי קבוע • ברון שימש בתפקיד בשנים 2011-2015, ומשרת במילואים בחטיבת המחקר מתחילת המלחמה
חיים טוויל
כ"ה אדר ב' התשפ"ד / 04.04.2024 10:13

ראש חטיבת המחקר באמ”ן, תא”ל עמית סער, סיים את תפקידו באופן מיידי לאחר שאובחן עם גידול ממאיר שמחייב טיפול רפואי דחוף.

סער הודיע כבר על כוונתו לפרוש בשבוע שעבר והוא שוחח על כך עם הרמטכ”ל הרצי הלוי ועם ראש אמ”ן אהרון חליוה, וכן עם גורמים נוספים.

הרמטכ”ל הרצי הלוי מינה, באישור שר הביטחון יואב גלנט, את אלוף משנה א’ לתפקיד רח”ט מחקר במקומו. הקצין יועלה לדרגת תת-אלוף וייכנס לתפקיד בעוד מספר חודשים.

בשלב זה ימלא את מקומו תת אלוף במיל’ איתי בְּרוּן ששירת כראש חטיבת המחקר באמ”ן בין השנים 2011-2015, ולאחר מכן היה סגן ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי.

הוא משרת במילואים בחטיבת המחקר מיומה הראשון של המלחמה, והוא בקיא בתמונת המודיעין.

מיד לאחר השבת השחורה הבהיר תא”ל סער למפקדיו ולפקודיו כי הוא נושא באחריות המלאה לכישלון וכי בכוונתו לסיים את תפקידו. אך כאמור פרישתו כרגע היא מסיבה רפואית בלבד.

בצה”ל אומרים כי תא”ל סער הוא קצין עתיר זכויות, אשר תרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל, גם בימים אלו של מלחמה. עוד נאמר כי הרמטכ”ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מוקיר את פועלו רב השנים בצה”ל, ואת עשייתו לאורך כל חייו לביטחון אזרחי מדינת ישראל.

במכתב ששלח לפקודיו כתב סער: “בשנים האחרונות הובלת חטיבת המחקר הייתה משימת חיי. הרגשתי במידה רבה שמסלול חיי המקצועי והאישי הוביל אותי לנקודה הזאת. קמתי כל יום עם תחושת אחריות עצומה ובמקביל עם תחושה שיש איתי חבורה מופלאה של אנשים מיוחדים, מחויבים, שנותנים את כל מה שיש לטובת העם והמדינה”.

על ה-7 באוקטובר כתב: “בחודשים האחרונים חווינו כולנו, ואני בראשכם, זעזוע עמוק. לא עמדנו במה שמצופה מאיתנו, במה שאנחנו מצפים מעצמנו. מהשיחה הראשונה שלי עם החטיבה אחרי שבעה באוקטובר, עוד לפני שביררנו את הפרט הראשון, הבהרתי שבעולם הערכי שבו אני חי אני מתכוון לקחת אחריות. אנחנו נברר ונתחקר כל פרט, כל הערכה שפרסמנו, כל דגל שהרמנו, אבל קודם כל נתייצב באמירה ערכית פיקודית.

“בחודשים האחרונים תוויתי עוד משהו – את המחויבות המוחלטת של אנשינו, ההקרבה, היצירתיות, היוזמה. חיילות, חיילים, מפקדות ומפקדים שבכל שנייה ערה נותנים את כל מה שיש להם כדי לנצח. אני גאה בכם גאווה עצומה. ההתאוששות ממפלה היא העדות שיש בנו היכולת לבנות ולתקן.

“בימים האחרונים, לתוך הטלטלה הלאומית השתרבבה טלטלה אישית עבורי. קיבלתי חדשות שלפיהן איאלץ להתמודד עם מצב בריאותי שיחייב אותי לסיים את תפקידי באופן מיידי ולרכז את כל כוחותיי כדי להילחם. אני סמוך ובטוח שהאחריות תינתן בידיים ראויות”.

הוא הוסיף: “בכל שיחה על פיקוד שניהלתי, עם כל פורום, הצבתי בפניכם את התנאי היחיד שאין בלתו, התנאי שאם אינכם עומדים בו אתם במקצוע הלא נכון: אתם חייבים לאהוב את הפקודים שלכם, לשמור עליהם ולהוביל אותם מתוך כבוד ואמונה בכוחות הטמונים בהם. אני אוהב אתכם, מאמין בכם ותמיד בשבילכם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות