המשטרה: ההפגנה מזכירה הפיכה אלימה במדינות דיקטטוריות

המשטרה בהתבטאות חריפה כנגד המפגינים אמש מול בית ראש הממשלה נתניהו • "מזכיר תמונות מאירועים של הפיכה אלימה במדינות דיקטטוריות - שבסופן השליט הובל בכוח לרחוב ונשחט לעיני כל" • דיווח: המשטרה מסתייגת מההתבטאות שהופקה "מקצין ששגה בניסוח"
קובי פינדרוס
כ"ד אדר ב' התשפ"ד / 03.04.2024 19:14

ההפגנה מול בית ראש הממשלה: המשטרה הגישה היום (רביעי) ערר לבית משפט המחוזי בירושלים, נגד שחרור מפגינים שנעצרו בהפגנה שנערכה אמש מול ביתו של נתניהו – וביקשה להאריך את מעצרם.

המשטרה תקפה את המפגינים בחריפות שאינה זכורה מאירועים קודמים: “מזכיר תמונות מאירועים של הפיכה אלימה במדינות דיקטטוריות – שבסופן השליט הובל בכוח לרחוב, נשחט לעיני כל או הוכה והודח מתפקידו על ידי המון זועם ואלים”.

עם זאת, לירן תמרי מ’ידיעות אחרונות’ פרסם כי, המשטרה מסתייגת מהניסוח שהופק בערר, ו״לאחר בירור בנושא עולה כי הקצין שגה בניסוח של סעיף זה, ובהתאם לקח אחריות על מעשיו״.

בתוכן הערר עלו גם דבריו של ראש השב”כ רונן בר מהבוקר נגד ההפגנה: “כפי שאמר ראש השב”כ בהודעתו החריגה בעקבות האירוע הזה, יש כאן סכנה של ממש לפגיעה באישים מאובטחים או במאבטחיהם”. כמו כן, נטען כי למפגינים ניתנה האפשרות לקיים הפגנה לגיטימית מבלי פגיעה בחופש הביטוי וחופש המחאה “אך הם בחרו לקיים הפרת סדר אלימה כלפי כוחות המשטרה ובניסיון לפגיעה במוסדות השלטון”.

כזכור, הפגנה מטעמם של בני משפחות חטופים ואלפי תומכים נערכה בירושלים מול הכנסת וסמוך לבית ראש הממשלה. ההפגנה התקיימה על רקע הדרישה לשחרור 134 החטופים שנמצאים בשבי חמאס ברצועת עזה. חמישה בני אדם נעצרו בהפגנות ושוטר אחד נפצע כתוצאה מגדר ברזל שמפגין העיף לעברו. המשטרה פתחה בחקירה נגד מפגין החשוד בהשלכת לפיד בוער שפגע בפרש משטרתי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות