הנהג הואשם בגרימת מוות ברשלנות של אם ושתי בנותיה

כתב אישום הוגש נגד מולייה יהייס, נהג אוטובוס בן 51, שגרם ברשלנות להתדרדרות אוטובוס ברחוב שמגר לפני שנה וחצי • בתאונה נהרגו שושנה גלושטיין ע"ה בת ה-40 ושתי בנותיה בנות ה-7 ושנתיים, ונפצעו 11 עוברי אורח נוספים בדרגות שונות • האישום מגולל מה גרם לאוטובוס להתדרדר
חיים טוויל
כ"ד אדר ב' התשפ"ד / 03.04.2024 15:17

פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית משפט לתעבורה בירושלים כתב אישום כנגד מולייה יהייס, בן 51 מבאר שבע, לאחר שבמסגרת עבודתו כנהג אוטובוס גרם ברשלנות להידרדרות האוטובוס לעבר עוברי אורח – ביניהן אם ושתי בנותיה ע”ה, שמצאו את מותן בתאונה.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד אדר ארז מפרקליטות מחוז ירושלים,  עולה כי בחודש אוגוסט 2022 יצא יהייס לנסיעה בקו 402 מהתחנה המרכזית בירושלים לכיוון העיר בני ברק.

במהלך הנסיעה עצר יהייס את האוטובוס בתחנה שברחוב שמגר, פתח את דלת תא המטען והעלה נוסעים. לאחר עלייתם, ניסה לסגור את דלת תא המטען ללא הצלחה. לאחר שהתייעץ עם מרכז הבקרה של אגד, הורה יהייס לנוסעי האוטובוס לרדת ולחכות לאוטובוס הבא.

בשלב זה, וכאשר האוטובוס ריק מנוסעים, החליט יהייס לאפס את מערכת החשמל של האוטובוס. לשם כך, יצא מן האוטובוס מבלי שמשך את ידית הבלם, כך שמערכת הבלימה היחידה שנותרה פועלת באותו רגע הייתה המערכת החשמלית.

יהייס איפס את תיבת החשמל ובכך ניטרל גם את מערכת הבלימה החשמלית. בשל כך, החל האוטובוס להידרדר במורד הרחוב, עלה על המדרכה, והמשיך עד שהתנגש בתחנת אוטובוס וגדר בסמוך לקניון ‘רב שפע’.

כתוצאה מההידרדרות, פגע האוטובוס במספר רב של הולכי רגל, ביניהן שושנה גלושטיין ע”ה בת ה-40 ושתי בנותיה, חיה גלושטיין בת ה-7 וחנה גלושטיין בת השנתיים ע”ה –  אשר מצאו את מותן בתאונה.

בנוסף, נפצעו בתאונה 11 עוברי אורח נוספים בדרגות שונות, ביניהם בת 21 ששתי גפיה התחתונות נקטעו מעל הברכיים, וקטין בן 6 אשר נגרם לו נזק פנימי, חבלות ושברים.

כתב האישום מייחס ליהייס שלוש עבירות של גרם מוות ברשלנות וכן ריבוי גרם נזק לאדם ולרכוש.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לפסול את רישיון הנהיגה הציבורי של יהייס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות