בהוראת מרן הגר”ד לנדו: כל ראשי הישיבות יתכנסו לאסיפה ביום ו’

ביום שישי הקרוב יתקיים בבני ברק כינוס חירום של כל ראשי הישיבות בארץ הקודש • מרן הגר"ד לנדו יישא את המשא המרכזי בכינוס • הגרב"ד פוברסקי: "אם בצבא היו יודעים את ערך לימוד התורה, היו מבינים שהכי טוב שבחורי הישיבות ימשיכו בלימודם" • כל הפרטים על הכינוס הדרמטי
יוסף גרינבוים
כ"ד אדר ב' התשפ"ד / 03.04.2024 11:32

לאחר החלטת בג”ץ להקפיא את תקציבי הישיבות עבור מחויבי גיוס מגיל 18 עד גיל 26, עומדים ראשי הישיבות והכוללים בפני שוקת שבורה. לרוב הישיבות והכוללים כבר נשלל התקציב של החודש הנוכחי.

מה לעשות כדי לקבל את ההנחה בתחבורה הציבורית? איך מעדכנים פורפיל? • כל השו”ת

אמש (שלישי) עלה למעונו יו”ר ועד הישיבות הגרח”א קופמן של מרן הגר”ד לנדו, והעלה בפני ראש הישיבה את המצוקה הגדולה של הישיבות, ועל הצורך להשמיע את דעת התורה לכלל ראשי הישיבות, מכל המגזרים והחוגים.

בסיום ההתייעצות הורה ראש הישיבה לערוך כינוס חירום של כל ראשי הישיבות בארץ הקודש. הכינוס יתקיים, כפי המסתמן, ביום שישי הקרוב בבני ברק.

במהלך הכינוס ישא מרן הגר”ד לנדו את המשא המרכזי.

כמו כן יוחלט כיצד יש לפעול במצב הנוכחי, ולאחד הכוחות גם בארץ מול הממשלה.

כמו כן תצא קריאה לתורמים והנדיבים, העומדים לימין עולם התורה, להוזיל מהונם בתקופה קשה זו למען התורה ולומדיה, בשביל שעולם התורה יוכל להמשיך להתקיים.

אמש הגיע גם ראש הישיבה הגרב”ד פוברסקי לביקור מיוחד במשרדי ועד הישיבות. במהלך הביקור הביע את צערו מהמצב הקשה בו עולם הישיבות נמצא.

הגרב”ד פוברסקי אמר: “אם בצבא היו יודעים את ערך לימוד התורה, היו מבינים שהכי טוב שבחורי הישיבות ימשיכו בלימודם”.

ראש ישיבת פוניבז’ הוסיף: “חובה על בני הישיבות להתחזק בתורה ותפילה בפרט בתקופה זו וכן בימי בין הזמנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות