עוד הבטחה של דרעי קרסה: כרטיסי המזון של ש”ס לא יחולקו בפסח

המדינה לא תחלק את הכרטיסים שדרעי הבטיח בבחירות • הפרקליטות לבג"ץ: בגלל העיסוק של משרדי הממשלה במלחמה • ש"ס קיבלה סכום של כמיליארד שקל לחלוקה בכרטיסי מזון, אך רק 400 מיליון שקל חולקו • כלכליסט: "נראה שש"ס איבדה את המוטיבציה"
חרדים 10
כ"ד אדר ב' התשפ"ד / 03.04.2024 10:52

המדינה לא תחלק את כרטיסי המזון של אריה דרעי לקראת חג הפסח הקרוב.

מה לעשות כדי לקבל את ההנחה? איך מעדכנים פורפיל? • כל השו”ת

לפי דיווח של שחר אילן ב’כלכליסט’, בעדכון שנמסר אמש (שלישי) מפרקליטות המדינה לבג”ץ, מתרצת המדינה כי העיכוב נובע מהעיסוק של משרדי הממשלה במלחמה.

עם זאת, ב’כלכליסט’ נאמר כי “נראה שש”ס איבדה את המוטיבציה לאור הקשיים המשפטיים שנוצרו לה לשלוט בחלוקה. הסבר אחר יכול להיות שהמפלגה מעריכה שחלוקה לקראת החגים הבאים תהיה הרבה יותר משמעותית מבחינתה לקראת בחירות אפשריות לכנסת”.

עמותת חדו”ש, אחת העותרות לבג”ץ נגד חלוקת הכרטיסים, הודיעה כי תדרוש לגבש קריטריונים שוויוניים שיאפשרו לחלק את הכסף לאוכלוסיות נזקקות.

בתשובת המדינה לעתירות שהגישו חדו”ש והתנועה לאיכות השלטון נאמר:”לנוכח המשימות הרבות המונחות לפתחם של משרדי הממשלה הרלבנטיים עקב מלחמת ‘חרבות ברזל’, ועל רקע אי־התכנסות צוות המנכ”לים בנסיבות הקיימות, חל עיכוב בהתקדמות בבחינת הסוגיה ובגיבוש מתווה הסיוע… בנסיבות אלה נראה שעשוי להתעורר קושי להשלים את הבחינות הנדרשות ולהותיר פרק זמן מספיק לצורך ביקורת שיפוטית קודם לחג הפסח”.

ש”ס קיבלה במסגרת הכספים הקואליציוניים לשנים 2024-2023 סכום של מיליארד שקל לחלק בכרטיסי מזון. היא חילקה 400 מיליון שקל בסוף 2023, ובג”ץ הקפיא את 600 מיליון השקלים הנותרים בשל הקריטריונים המפלים, לטענתו, המעניקים עדיפות ברורה למשפחות חרדיות, ובייחוד לאברכים.

“בג”ץ ספג ביקורת קשה מצד החרדים בדיונים בספטמבר האחרון בשל החשש שיעכב את החלוקה לפני החגים. נראה שהחלוקה הקודמת היתה חשובה במיוחד לש”ס לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, וחלוקה לקראת פסח הרבה פחות חיונית בהיעדר בחירות”, נכתב ב’כלכליסט’.

סמנכ”לית חדו”ש, עו”ד יפעת סולל, מסרה בתגובה: “תגובת המדינה בעניין כרטיסי המזון מוכיחה את מה שטענו כל העת: כרטיסי המזון של דרעי מעולם לא נועדו לתת מענה לאנשים שסובלים מחוסר ביטחון תזונתי, אלא להוות צינור נוסף של העברת כספים לציבור החרדי.

“מרגע החלטת בג”ץ, שחייבה קביעת קריטריונים שווים, ש”ס והממשלה איבדו עניין בתקציב זה. הוא קוצץ לחצי והקריטריונים שיאפשרו חלוקה לשנת 2024 פשוט נזנחו. חדו”ש תפנה לבג”ץ בדרישה לחייב את הממשלה לכנס את הוועדה ולקבוע קריטריונים, כדי שלפחות התקציב שנותר לעניין זה יחולק לאוכלוסיות המוחלשות, שאכן זקוקות לו”.

שר הפנים משה ארבל סירב להגיב ל’כלכליסט’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות