מטענים בהר דב: שני חיילים נפצעו • המחבלים היו לבושים בבגדי צבא לבנון

שי ויספיש
|
י"ג תשרי התשע"ה / 07.10.2014 14:54
מטען הופעל לעבר כוח צה”ל בגזרת הר דב וגרם לפציעתם של שני חיילים • גורם צבאי בכיר: כפי שחששנו המחבלים לבשו בגדים של צבא דרום לבנון • צה”ל תקף באמצעות ירי ארטילרי שני יעדים של ארגון הטרור חיזבאללה

פיצוץ נוסף נשמע אחר הצהריים באזור הר דב, באותו אזור בו התפוצץ מטען ופצע שני חיילי צה”ל. בפיצוץ השני לא היו נפגעים.

ארגון חיזבאללה לקח על עצמו האחריות להנחת המטענים.

גורם צבאי בכיר מסר ל’מעריב’ כי “מדובר בעליית מדרגה חמורה שהחלה לפני יומיים בתקרית שממנה מתברר כי החוליה של מחבלי החיזבאללה הייתה לבושה בבגדי צבא דרום לבנון כפי שחששנו”. עוד הוסיף הגורם כי אותה חוליה היא ככל הנראה זו שהכינה את התשתית לפיצוץ המטענים שברור היו מכוונים לפגוע בחיילים.

לדברי ארגון הטרור, החוליה שהפעילה את המטענים באזור הר דב נקראה על שם עלי חסן חידר, מומחה צבאי של החיזבאללה, שנהרג בחודש שעבר לאחר שמתקן האזנה ישראלי התפוצץ בתוך שטח לבנון.

מוקדם יותר היום (שלישי) נפצעו שני חיילי צה”ל באורח קל בפיצוץ מטען שהופעל בצהריים בגזרת הר דב סמוך לגבול לבנון.

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי המטען הופעל סמוך למשוריין של צה”ל. לפי דיווח בערוץ הטלוויזיה ‘אל-מנאר’ של חיזבאללה, הפיצוץ אירע בסמוך למוצב ישראלי. בטוויטר של  חיזבאללה ציינו כי המטען התפוצץ על כוח צה”ל שהיה בסיור.

החיילים קיבלו טיפול רפואי במקום, ומסוק של חיל האוויר הוקפץ למקום כדי לפנותם אל בית החולים. האירוע נמצא בבדיקה.

בשעות הצהריים דיווח ערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל-מיאדין על קול נפץ עז שנשמע בחוות שבעא, סמוך לגבול, וכי עשן המיתמר באזור. לפי הדיווחים, צה”ל השיב בירי ארטילרי לעבר מטרות בשטח לבנון.

רשת ‘אל-מיאדין’ דיווחה כי צה”ל יורה אש ארטילרית לאזור כפר שובא ואל-הראבה הדרום לבנון.

צה”ל מתגבר את כוחותיו באזור.

דובר צה”ל הודיע: “שני חיילי צה״ל נפצעו כתוצאה מהפעלת מטען לעבר כוח באזור הר-דוב.  בתגובה, תקף צה״ל באמצעות ירי ארטילרי שני יעדים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הגבול בדרום לבנון.

כחצי שעה לאחר האירוע אירע פיצוץ מטען נוסף במרחב. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

צה״ל רואה באירוע זה הפרה בוטה ואלימה של ריבונות ישראל ורואה בממשלת לבנון ובארגון הטרור חיזבאללה אחראיים לכל ניסיון פגיעה בחיילי ובתושבי מדינת ישראל”.

 ביום ראשון האחרון פתח כוח צה”ל באש לעבר לבנון באזור הר דב. חייל בצבא לבנון נפצע. רשת התקשורת של חיזבאללה דיווחה כי צבא לבנון התעמת עם יחידה ישראלית שניסתה להיכנס לשטח לבנון באזור חוות שבעא (הכינוי הלבנוני לאזור הר דב).

דובר צה”ל מסר מנגד, כי “כוח צה”ל אשר עסק בפעילות מבצעית בגבול לבנון זיהה חוליה חוצה את קו הגבול. הכוח פתח בירי מנשק קל ממנו ככל הנראה נפגע אחד החשודים. החוליה נמלטה צפונה לשטח לבנון. נסיבות האירוע נבדקות”.