‘נתנו לסינוואר עוד ניצחון’: במערכת הפוליטית מגיבים על ההתפרעות

בקואליציה ובאופוזיציה מתייחסים למחאה האלימה בסמוך לבית ראש הממשלה • אלקין: "תמונות קשות בירושלים, אין מקום לפגיעה בשוטרים" • השר בן גביר: "השב"כ עוצם עיניים" • מעוז: "לאכוף את החוק ללא מורא ופחד מערוצי התבהלה וחבריהם של הפורעים בתקשורת"
אריה ריבקינד
כ"ד אדר ב' התשפ"ד / 03.04.2024 00:11

בקואליציה ובאופוזיציה הגיבו הערב (שלישי) על מחאת השמאל האלימה בסמוך לבית ראש הממשלה בירושלים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב: “רק בשבוע שעבר התרעתי בפני ראש השב”כ על הזלזול באבטחת ראש הממשלה ונעניתי בביטול. אני דורש מהשב”כ להתעורר באופן מידי ולקחת ברצינות את אבטחת ראש ממשלת ישראל ומשפחתו. סיטואציה שבה אלפי אנשים פורצים לאזור בית ראש הממשלה והשב”כ עוצם עיניים היא בלתי מתקבלת על הדעת”.

יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ: “יוצא מהמשרד אחרי יום עבודה ארוך ומתעדכן בחדשות בכאב גדול על אלימות האנרכיסטים בירושלים. מראות של ה-6.10. קורעות את הלב וקורעות את העם.

“אנחנו במלחמה על הקיום מול אויב אכזר וחייבים לשמור על הביחד שלנו. זה קריטי ללוחמים הגיבורים שלנו, קריטי ליכולת העמידה שלנו מול הלחצים הבינלאומיים לעצירת המלחמה, ובעיקר קריטי מול סינואר, נסראללה ואיראן. אסור לנו לתת להם לשמוח ולגרום לחטופים והחטופות שלנו להתכווץ בכאב במנהרות עזה. רק יחד ננצח!”

שרת התחבורה מירי רגב: “אל תגידו לא ידענו, לא שמענו. האחריות לעצור את הטירוף האלים הזה – לפגוע בראש הממשלה ומשפחתו, מוטלת עליכם גורמי הביטחון. תתעוררו!”

יו”ר מפלגת נעם, סגן השר ח”כ אבי מעוז הגיב: “מחאה? זכותכם. אנרכיה? לא ולא! אני מגנה את האנרכיה השוררת ברחבי ירושלים תוך סיכון חיי אדם וביניהם כוחות הביטחון וקורא למשטרת ישראל לאכוף את החוק ללא מורא ופחד מערוצי התבהלה וחבריהם של הפורעים בתקשורת. אני מחזק את ידיו של ראש הממשלה, שנבחר על ידי רוב העם, שלא יירתע ולא ייחלש מהמתקפות הפראיות, וימשיך בעמידתו האיתנה להוביל את מדינת ישראל במערכה הקשה”.

השר עמיחי אליהו בתגובה להתפרעות האלימה: “‏מי שמסית ומלהיט את הרוחות, עד כדי התדרדות למאורעות האחרונים – לא החטופים עומדים לנגד עיניו, כי אם רדיפת נתניהו. גנץ.לפיד. אל תתנו יד להסתה”.

ח”כ זאב אלקין מהימין הממלכתי: “תמונות קשות בירושלים. אין מקום להפרת חוק ולפגיעה בשוטרים! אין מקום לאלימות משטרתית ולשימוש מופרז בכח! אנא עצרו! אנחנו לא אויבים אחד לשני. חמאס, חיזבאללה, איראן הם האויבים! אנו בעיצומה של מלחמה מול אויב רצחני שרוצה להשמיד את כולנו, תומכי הממשלה ומתנגדיה. את האויב הזה צריך לנצח!”

ח״כ מתן כהנא, המחנה הממלכתי: “רואה בדאגה את ההפגנה בירושלים וקורא לכולנו – אסור לחזור לימים שלפני ה-7/10”.

השרה מאי גולן: “לוחמינו היקרים, האהובים והקדושים – סליחה! בזמן שאתם נלחמים באויב הרצחני והנורא מכל, יש אנרכיסטים שפועלים ללא הרף לשרוף את המדינה שאתם מגנים עליה בגופכם ובנפשכם. מבטיחה לכם שלא נירא ולא נפחד. רק אתם תמשיכו להיות לנגד עינינו – בהובלה לניצחון המוחלט והחזרת כלל החטופות והחטופים הביתה בעזרת השם!”.

ח”כ גלית דיסטל אטבריאן תקפה את המפגינים: “מה שקורה כאן הערב הוא אובדן. ‏פשוט אובדן. חברה שלא מסוגלת להתנהל באופן ראציונלי ותועלתני בשעת סכנה קיומית קשה מנשוא היא חברה שאין לה סיכוי לשרוד. ‏נושאי הלפידים הערב נתנו לסינוואר עוד ניצחון עטוף בסרט וצלופן. ‏משהו ביצר ההישרדות שלנו נפגם עד היסוד”.

ח”כ קטי שטרית מהליכוד: “שב”כ, משטרה, פרקליטות, וכל גורמי האכיפה, הם כבר אצלו בחצר, עם לפידים! ‏שלא תגידו לא ידענו, הכתובת כתובה על הקיר וזה לא סרק סרק סרק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות